رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به طغیان بسیار گسترده و افزایش چشمگیر بیماران سرپایی و بستری و نگرانی از تداوم وضع موجود و عدم ظرفیت لازم برای بیماران نیازمند خدمات بستری درخواست تعطیلی ۱۰ روزه برای این شهرستان ارائه داد.

علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با ابراز نگرانی از کاهش سن فوت شدگان بر اثر کرونا در این شهرستان، از فوت ۴ بیمار فسایی مبتلا به کرونا و شناسایی ۸۲ بیمار جدید تنها در روز گذشته خبر داد.

او سن فوتی‌های روز گذشته در فسا را  ۴۴، ۵۴، ۷۶ و ۸۱ ساله اعلام کرد و افزود: ظرفیت بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان تکمیل شده است و سایر بخش‌ها و تخت‌های بیمارستان‌های فسا در حال پرشدن با بیماران کرونایی بد حال است.

خالقی گفت: آمار متوفیان شهرستان فسا از ابتدای شیوع ویروس کرونا به ۲۶۲ نفر رسید.

او تعداد کل موارد مثبت تا به امروز را ۱۶ هزار و ۲۸۷ نفر اعلام کرد و  افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته ۱۵ هزار و ۶۳۲ نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا از فرماندار ویژه این شهرستان جهت اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری درخواست تعطیلی ۱۰ روزه با توجه به وضعیت بسیار خطرناک شیوع کرونا کرد و گفت:  پیشنهاد می‌شود که تمامی  ادارات و سازمان‌ها به‌جز بخش خدمات اضطراری و تمامی صنوف به‌جز تامین کنندگان مایحتاج اصلی و ضروری و همه مراسمات و جلسات اداری و مذهبی به مدت ده روز تعطیل شوند.

خالقی با بیان اینکه رنگ شهرستان قرمز و پرخطر است  و بهتر شدن وضعیت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم کاهش حساسیت مردم و مسئولان بستگی دارد از همشهریان خواست تا از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

او بر ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دست‌ها، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا تاکید کرد و گفت: اجازه ندهید که گسترش و پیشرفت بیماری، مانع هرگونه کمک پزشکی و درمانی شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار