سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون گسترده تنها راه مقابله با دلتا کرونا

رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: موثرترین راهکار برای مقابله با ویروس دلتا، انجام واکسیناسیون گسترده در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  ریاحی، رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم اظهار کرد: با حجم بسیار زیاد مراجعات سرپایی و بستری مواجه هستیم و نشانه‌ای از کاهش مراجعات نداریم.

این فوق تخصص ریه گفت: به ناچار ما با دو تمهید یکی بستری موقت و دیگری ترخیص زودتر بیمارانی که حالشان بهتر است، خدمت رسانی به بیماران را مدیریت می‌کنیم.

ریاحی گفت: با توجه به برخی رفتار‌های اجتماعی اخیر، افزایش بیماران پیش بینی می‌شود؛ بر این اساس حجم مراجعات و آمار‌ فوتی‌ها همچنان بالا خواهد بود.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم افزود: مهمترین تفاوت سویه دلتا، شدت بیماری بیشتر آن و قدرت بسیار زیاد انتقال آن است، دیگر این که میزان ماندگاری ویروس نیز در بدن بیمار بیشتر است.

ریاحی با تاکید بر واکسیناسیون سریعتر و گسترده افراد بیان کرد: افرادی که فوت می‌کنند سنشان رو به کاهش است و راهی جز رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون سریعتر و گسترده نداریم.

رعایت محدودیت‌ها در تعطیلات ۶ روزه خوب بود

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز رعایت محدودیت‌ها در تعطیلات ۶ روزه را بهتر از قبل ارزیابی کرد و افزود: ۸۰ درصد کاهش تردد بین استانی داشتیم و حدود ۶۰ درصد رعایت عدم تجمع و دسته روی را داشتیم، اما متاسفانه در مجموع در برخی شهر‌ها و مناطق، تجمع را داشتیم.

فرهادی گفت: در ادامه محدودیت ها، بر تعطیلی هفت گروه شغلی پر خطر تاکید شده که عبارتند از رستوران ها، کافی شاپ ها، پاساژها، سینما، تئاتر، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی.

ماندگاری بیماران در بخش‌ آی سی یو افزایش یافته است

خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی هم با اشاره به ثبات حجم بالای بیماران و مراجعه کنندگان گفت: میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های ویژه و آی سی یو افزایش یافته است، این موضوع ما را با کمبود تخت و میزان بیشتر فوتی‌ها روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.