سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

راه‌حل مسائل سیستان و بلوچستان در درون این استان نهفته است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: راه‌حل مسائل سیستان وبلوچستان در درون این استان نهفته به همین سبب سعی کردیم راه‌حل‌های استانی ارائه دهیم تا با ایجاد مرکز نوآوری جوانان براساس زیست بوم مشکلات منطقه را حل کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سورنا ستاری در نشست هم‌اندیشی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: توسعه قبل از هر چیزی یک مفهوم فرهنگی است و ابتدا باید فرهنگ برای رسیدن به توسعه درست و مهیا باشد.

وی افزود: اگر سیستان و بلوچستان به این امید بنشیند که یکی بیاید و مشکلات را حل کند این یک اشتباه بزرگ است زیرا راه‌حل‌های ما بومی این استان نیست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: عامل توسعه زیست‌بوم، درون سیستان و بلوچستان بوده و این استان دارای زیست‌بوم منحصر به فرد به ویژه در حوزه‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: تنوع فرهنگی و قدمت سیستان و بلوچستان که بزرگترین تمدن‌های کشور از هامون آمده و اتفاقات بزرگ تاریخی که از این استان سربرآورده نشان همین موضوع است.

ستاری با بیان اینکه جوانان می توانند مسائل مختلف را با نوآوری حل کنند و ما باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم گفت: مراکز نوآوری خیلی خوبی در شهرهای چابهار، ایرانشهر، زابل، زاهدان و سراوان وجود دارد که به شدت در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه جوانان با استعداد سیستان و بلوچستان در این مراکز نوآوری ایجاد شده کسب و کار خود را توسعه می‌دهند افزود: از تمام مراکز نوآوری استان به طور کامل حمایت می‌کنیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک‌روزه به سیستان و بلوچستان صبح امروز /دوشنبه/ وارد فرودگاه ایرانشهر شد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

بازدید و افتتاح چند مرکز نوآوری و دانش‌بنیان در سیستان و بلوچستان و حضور در نشست هم‌اندیشی توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان از مهمترین برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به این استان بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.