سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکستان: طالبان اطمینان داده کشور‌های همسایه را خطری تهدید نکند

بنابر اعلام وزیر امور خارجه پاکستان، طالبان اطمینان داده است کشور‌های هم‌مرز افغانستان از خاک این کشور تهدید نشوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان از سفر منطقه‌ای خود طی چند روز آینده خبر داده و گفت: طی این سفر به کشور‌های ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران برای گفتگو درباره وضعیت افغانستان سفر خواهم کرد.

او در ادامه افزود: طالبان به دولت پاکستان اطمینان داده است که اجازه نمی‌دهد هیچ کشور همسایه از طریق افغانستان مورد هدف قرار گیرد.

قریشی اضافه کرد: ما تعداد زیادی از کارمندان سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد و دیگر روزنامه نگاران خارجی را از افغانستان خارج کردیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان نیز گفت: آمریکا، عربستان سعودی و کشور‌های غربی از نقش پاکستان در برخورد با بحران در افغانستان قدردانی کردند.

قریشی ادامه داد: جنبش مخالف در دره «پنجشیر» باید درک کند که انتخاب سیاست رویارویی و درگیری به صلاح نیست و بهتر است مصالحه شود.

چندی پیش هم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه به کابل، پایتخت افغانستان سفر خواهد کرد.

پیش از آن نیز عمران خان، نخست وزیر پاکستان در واکنش به تسلط طالبان بر کابل اعلام کرده بود که افغان‌ها سرانجام از بردگی رهایی یافتند. او گفت: نگرش برده داری هرگز نمی‌تواند به موفقیت بزرگی برسد؛ بسیار مهم است که افغان‌ها به عنوان یک ملت از این ذهنیت خلاص شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.