وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد ماموریت دیپلماتیک این کشور در افغانستان به صورت موقت در اسلام آباد انجام می‌شود.  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد ماموریت دیپلماتیک کشور خود در افغانستان را از کابل به پاکستان منتقل کرده است.

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی امروز (شنبه) در اظهارات تلویزیونی خود در فرودگاه نظامی حلیم در جاکارتا گفت: به طور موقت، ماموریت دیپلماتیک کشور ما و انجام کارهای مربوط به سفارت که در کابل انجام می‌شد، در اسلام آباد، پایتخت پاکستان  انجام می‌شود. 

مارسودی اضافه کرد: برنامه اولیه این بود که مأموریت دیپلماتیک خود را در کابل با یک تیم کوچک ادامه دهیم اما این برنامه به دلایلی (وی مشخص نکرد چه دلایلی) تغییر کرد. چهار دیپلمات اندونزیایی در پاکستان روزانه وضعیت افغانستان را ارزیابی می‌کنند تا مراحل بعدی دیپلماتیک ما را تعیین کنند.

وی در ادامه صحبتهایش خواستار یک فرآیند سیاسی فراگیر در افغانستان شد، فرآیندی که صلح و ثبات را در کشور افغانستان به ارمغان آورد و حقوق زنان نیز در آن رعایت شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد وزرای خارجه کشور‌های عضو ناتو با انتشار بیانیه ای، تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان را خواستار شدند. در بیانیه وزرای امور خارجه کشور‌های عضو ناتو درباره افغانستان آمده است از مقامات افغانستان و از قدرت جدید در کابل می‌خواهیم تخلیه منظم و ایمن افراد و ورود آن‌ها به فرودگاه را تسهیل کنند. مردم افغانستان حق دارند در صلح و شرافتمندانه زندگی کنند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز با بیان اینکه تاکنون در حدود ۱۸ هزار نفر از افغانستان خارج شده اند، اعلام کرد در حال حاضر امنیت در فرودگاه کابل برقرار است و پرواز‌های انتقال افراد به صورت فزاینده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار