سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بیمارستان اندیکا در پیچ و خم نبود اعتبارات/فاصله تا اولین مرکز درمانی ۲۰۰ کیلومتر است

فاصله شهروندان اندیکا تا نخستین مرکز درمانی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر است و این مسئله لزوم ساخت بیمارستان را در این شهرستان می‌طلبد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، اغلب مردم شهرستان اندیکا عشایری و روستا نشین هستند که نبود بیمارستان باعث شده از خدمات درمانی محروم باشند؛ همچنین با وجود ویروس کرونا و قرمز شدن شرایط کرونایی، نبود بیمارستان در اندیکا سلامت مردم این منطقه را تهدید می‌کند.

معضل نبود بیمارستان در اندیکا زمانی خود را به‌ عنوان مشکل نشان می‌دهد که مادری برای به دنیا آوردن فرزند خود باید مسیر طولانی و پرخطری را با وجود جاده‌های غیراستاندارد و فاصله زمانی بسیار به دلیل نبود بیمارستان سپری کند که از این رو جان مادر و فرزند به خطر می‌افتد.

به نظر می‌رسد با توجه به مصوباتی که در زمینه احداث بیمارستان صورت گرفته است، تعلل در روند کلنگ زنی و احداث بیمارستان اندیکا ضربه جبران‌ناپذیری را به روند پیگیری سلامت مردم این شهرستان وارد می‌کند.

فاصله مردم اندیکا تا نزدیک‌ترین بیمارستان؛ ۲۰۰ کیلومتر

وحید کاظمی رئیس فوریت‌های پزشکی و حوادث جاده‌ای اندیکا می‌گوید که در برخی از نقاط شهرستان اندیکا فاصله تا اولین بیمارستان که در شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد مسافتش به طور تقریبی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر است؛ بنابراین نزدیک نبودن بیمارستان در بیشتر مواقع باعث شده تا حادثه دیدگان در بیشتر تصادفات به دلیل خونریزی شدید فوت کنند.

او افزود: همچنین نبود آنتن دهی در برخی مناطق شهرستان اندیکا از دیگر مشکلات فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان برای ارائه خدمت مطلوب به مردم اندیکا است.

رئیس فوریت‌های پزشکی و حوادث جاده‌ای اندیکا در پایان بیان کرد: احداث و تجهیز یک واحد درمانی بیمارستان در شهرستان اندیکا می‌تواند بسیاری از مشکلات شهروندان را در حوزه درمان رفع کند.

احداث بیمارستان اندیکا در حال پیگیری است

همچنین علیرضا ورناصری نماینده مردم اندیکا در مجلس گفت: بیمارستان مطالبه‌ای است که جز اولویت برنامه‌هایم در حوزه سلامت شهروندان اندیکا است که برای این منظور پیگیری‌های مستمری در جهت تحقق این امر مهم انجام شد.

او با بیان اینکه امسال بیمارستان محلی شهرستان احداث خواهد شد، افزود: اعتبارات مربوط به خرید تجهیزات با پیگیری اخذ شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خوزستان قرار گرفته است.

نماینده مردم اندیکا در مجلس بیان کرد: در همین جهت تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابه این شهرستان میان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان آب و برق خوزستان انعقاد شده و اعتبارات لازم برای ساخت و ساز این بیمارستان از وزارت نیرو در حال پیگیری است.

این مقام مسئول اظهار داشت: به دلیل مشکلات غیرمترقبه‌ای که علاوه بر تحریم‌ها و تورم و شیوع کرونا در کشور به وجود آمده، مسئله کمبود اعتبارات را تشدید کرد و بسیاری از پروژه‌ها تأمین اعتبار نشدند.

ورناصری تصریح کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده روند احداث بیمارستان اندیکا به عنوان مطالبه چندین دهه معوق مانده مردم این شهرستان آغاز می‌شود.

شهرستان اندیکا فاقد بیمارستان بوده و انتظار می‌رود که با وجود ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم اندیکا هرچه سریع‌تر نسبت به احداث مطالبه دیرینه مردم این شهرستان اقدام شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.