سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۶۵ درصد است

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی حدود ۶۵ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی که دیشب به منظور مدیریت و رصد وضعیت مقابله با شیوع ویروس به نیشابور سفر کرد، در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای نیشابور گفت: سطح عمل به دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در  نیشابور حدود ۶۰ درصد است. 

او افزود: همه فعالیتها در مقابله با همه گیری ویروس کرونا بر مبحث پیشگیری تمرکز دارد به همین جهت باید با اقناع افکار عمومی، اطلاع‌رسانی و هشدارهای اصولی وضعیت همه گیری کرونا مدیریت شود. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به دنبال تامین زیرساخت های لازم برای واکسیناسیون روزانه ۱۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی هستیم و توزیع واکسن کرونا به صورت متمرکز در تهران انجام و سهمیه هر شهرستان تعیین و تحویل می شود و مدیریت استان در این‌ موضوع دخل و تصرفی ندارد.


بیشتر بخوانید


معتمدیان بیان کرد: روزانه حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی در خراسان رضوی بهبود می یابند و با توجه به رایگان بودن معاینه و آزمایش کرونا در صورت مراجعه به موقع مبتلایان، این آمار افزایش چشمگیری می یابد.

او تصریح کرد: خراسان رضوی در تامین تجهیزات درمانی از جمله دستگاههای اکسیژن ساز، از استانهای برتر کشور است و مردم نگران نباشند زیرا تمام نیازمندی های نیشابور در حوزه مبارزه با کرونا با کمک تمام نهادهای دولتی، امدادی و نظامی تامین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی شب گذشته به منظور اطلاع از آخرین مراحل آماده سازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی سطح چهار از سالن ورزشی شهدای مدافع حرم تیپ ۲۱ امام رضا(ع) و در ادامه از بخش کرونایی بیمارستان حکیم و مرکز پزشکی درمانی شمس شرق نیشابور هم بازدید کرد.
لازم به ذکر است که در جلسه عصر دیروز قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد معتمدیان در ارتباط ویدئو کنفرانسی برای تامین ۱۰۰ کپسول اکسیژن بیماران به فرماندار نیشابور قول مساعد داده بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.