سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۴۰۰ تن عسل در اردل

مدیر جهاد کشاورزی اردل با اشاره به وجود مراتع و پوشش گیاهی متنوع مرتعی و علوفه‌ای در این شهرستان، از تولید ۴۰۰ تن عسل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح‌الله سعیدی مدیر جهاد کشاورزی اردل با اشاره به وجود مراتع و پوشش گیاهی متنوع مرتعی و علوفه‌ای در شهرستان، صنعت زنبور داری را یک ظرفیت عالی دانست و گفت: بیش از ۴۰۰ تن عسل تولید شد.

او افزود: میانکوه و دیناران شهرستان اردل با وجود داشتن شرایط اقلیمی متنوع و گونه‌های فراوان گیاهی معطر، از دیرباز به عنوان خاستگاه حرفه زنبورداری و تولید عسل بوده و عسل با کیفیت، طبیعی و شیرین دیناران و میانکوه، ثمره همین تنوع گونه‌های گیاهی است.


بیشتر بخوانید


سعیدی، متوسط تولید هر کندو را ۸ تا ۱۲ کیلو گرم در سال عنوان کرد و گفت: اکنون ۹۷ درصد کندو‌ها به روش پیشرفته اداره می‌شوند.

او ادامه داد: این روز‌ها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از معضلاتی که گریبانگیر جامعه شده بیکاری جوانان است، مشاغلی از جمله پرورش زنبورعسل که علاوه بر هزینه کم، نگهداری، سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد، گامی در راستای اقتصاد داخلی و رونق تولید است و درآمد خوبی نیز هم از محل تولید عسل و هم از محل سایر تولیدات جانبی از آن حاصل می‌شود.

سعیدی، وجود زنبورداران مهاجر دیگر استان‌ها و نبود کارخانه‌های بسته بندی و تصفیه عسل را از مشکلات این صنعت عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.