سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم دیشموک از تعطیلی نانوایی‌ها گلایه دارند

تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها که علت مهم آن، کمبود آرد عنوان می‌شود، مردم دیشموک را نگران و گلایه‌مند کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن طاوسیان عضو شورای اسلامی شهر دیشموک با اشاره به تعطیلی چند روزه نانوایی‌ های این شهر گفت: مسائلی از قبیل کمبود آرد و عدم نظارت سبب شد تا نانوایی‌ ها تعطیل شوند.

طاوسیان با اشاره به پیک پنجم کرونا افزود: در روزهای اخیر یک واحد نانوایی در شهر دیشموک فعال بود و همه شهروندان نان مورد نیاز خود را از این نانوایی تامین می کنند.

او با اشاره به نزدیکی باز شدن مدارس ادامه داد: از اول مهرماه با بازگشایی مدارس و حضور معلمان و دانش آموزان غیر بومی نیاز به نان بیشتر می‌شود و در صورت ادامه این روند ، مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر دیشموک گفت: از مسئولان متولی خواستار رفع مشکل کمبود آرد و افزایش کیفیت آرد هستیم.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به گلایه مردم از تعطیلی نانوایی‌ها گفت:متاسفانه نانوایی‌ های شهر دیشموک، هر چند روز یک بار به علت کمبود آرد، تعطیل می‌شوند.

کرامت الله جاوید مسئول بازرسی و نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به فعالیت شش واحد نانوایی در شهر دیشموک گفت: طی دو نوبت به صورت ماهانه سهمیه آرد نانوایی‌ ها پس از خرید از کارخانه مارون گچساران، توسط شرکت حمل و نقل به میزان ۱۲۸۵ کیسه برای نانوایی ها ارسال می‌شود.

او افزود: واحد‌های خبازی طبق سامانه سیفا آرد لازم را خریداری کرده که با همکاری سازمان صمت و تعزیرات حکومتی به صورت محسوس و نامحسوس از واحد‌های خبازی بازدید می شود.

جاوید ادامه داد: چناچنه واحد صنفی خبازی به بهانه‌ هایی از قبیل کمبود آرد به فعالیت ادامه ندهد با جریمه‌هایی همچون کسر سهمیه و پلمب مواجه می‌شود.

مسئول بازرسی و نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به عدم مجوز تعطیلی نانوایی‌ها گفت: سرانه آرد نانوایی ها، طبق سرانه جمعیتی اختصاص داده می‌شود و هیچ نانوایی حق تعطیلی بی دلیل را ندارد و بایستی در طول یک ماه به مدت ۲۶ روز طبق زمان‌های اعلام شده در سه نوبت صبح، ظهر و عصر فعالیت کند.

او افزود: در صورت مشاهده تعطیلی به غیر از زمان مجاز تعطیلی با واحد‌های خبازی متخلف برابر قانون برخورد می شود و پیشتر برخی از نانوایی‌های متخلف در سطح شهرستان‌های بویراحمد، مارگون، دنا، کهگیلویه با جریمه‌ های نقدی، کسر سهمیه و پلمب مواجه شدند.

جاوید با اشاره به تشویق واحد‌های صنفی متعهد ادامه داد: واحد‌های صنفی خبازی که به صورت قانونی در زمان مقرر اقدام به پخت نان کند با افزایش سرانه آرد تشویق می‌شود که این مهم با کم کردن سهمیه واحد‌های متخلف که با عرضه خارج از شبکه نان لازم را پخت نمی‌کنند حاصل می‌شود.

محمدرضا نعمت پور مسئول اتاق اصناف بخش دیشموک با اشاره به مشکل حمل آرد گفت: از جمله مشکلات مطرح شده خبازی‌ها، کمبود سهمیه بوده که جوابگوی شهر دیشموک و روستائیان مراجعه کننده نیست.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.