سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار معروفی مطرح کرد؛

واکسن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: واکسن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان کرمان در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جلسه قرارگاه امام رضا (ع) با محوریت امام رضا (ع) با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمان، اقدامات بزرگی برای مقابله با این بیماری انجام شده است ،گفت: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان کرمان در حال اجرا است و هماهنگی بسیار خوبی در استان در اجرای این طرح وجود دارد.

او با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌های هماهنگ برای مقابله و خدمت به مردم عزیز بوده است، افزود:طرح شهید سلیمانی از ۸ آذر سال ۹۹ در استان کرمان پایه گذاری شد و با فرآیند ومحدودیت‌ها و مجموعه سپاه و بسیج در حوزه گشت‌های نطارتی و اطلاعاتی برای جلوگیری از احتکار، کمکاری و قاچاق، رهگیری و اقدامات پیشگیرانه و پیش بیمارستانی با اعزام نیرو‌های بسیج در قالب طرح کمک مومنانه آغاز شد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه اقدامات نظارتی و بازرسی و همچنین اقدامات حمایتی کمک مؤمنانه در استان انجام شده است افزود: تا کنون ۵۷۱ هزار بسته معیشتی بین ۶۲ هزار خانواده شناسایی شده و ۱۳۶ هزار دراین طرح در استان کرمان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

او با بیان اینکه با اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا، تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش یافته است عنوان کرد: سپاه ثارالله استان کرمان با ۱۶۰ حوزه بسیج، فعالیت خود را در این طرح آغاز کرد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در ۱۶ نقطه استان کرمان با کمک ناجا اعمال محدودیت‌ها انجام شده است یبان کرد: امنیت مراکز تست و واکسیناسیون کرونا با بیش از ۴۴۰ نیروی بسیجی در حال انجام است.

سردار معروفی تصریح کرد:اقداماتی که در زنجیره قطع کرونا انجام شد رهگیری، بیماریابی، قرنطینه و تست و اقدامات نظارتی انجام شد و در هزارو ۵۸۴ پایگاه فعالیت خود را شروع کردند.

او با بیان اینکه ۳۹۰ تیم مراقبتی بسیج در حال فعالیت است گفت: حدود ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده و بسیجیان نیز در انجام واکسیناسیون با کادر درمان همکاری دارند.

او با اشاره به اینکه استفاده از ۲۰۰موتور سوار برای طرح کمک‌های مومنانه، دارو برای خانواده‌های گرفتار استفاده شده است، گفت:۳۹۰ تیم مراقبتی، هزار و ۸۰ نیروی بسیجی با کمک دانشگاه علوم پزشکی فعال هستند و ۴۵۰ نیروی بسیجی مشعول و به اعزام و ۹۱۶نیروی بسیجی و خدماتی به دانشگاه فراخوان شده اند.

سردار معروفی افزود:در حوزه واکسیناسیون که در ۲۴ ساعته تا تاریخ امروز ۷ هزار و ۲۱۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و در دوز دوم ۱۰ هزارو ۷۸۱نفر تا دیروز در کل استان ۶۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر دوز اول و ۱۸۹ هزارو ۳۰ نفر دوز دوم واکسن کرونا در استان کرمان را دریافت کرده اند.

سردار معروفی اظهار داشت:در ۲۴ ساعت گدشته تعداد مبتلایان به کرونا ۵۵۳ نفر،۵۵۲ نفر مشکوک و در جمع هزارو ۱۰۵ نفر،۳۸ مشکوک و ۳۱ کرونایی در ممجوع ۶۰ فوتی داشته ایم و ۲ هزارو ۱۰۰تست تشخیص انجام شد که ۹۲۴ نفر مثبت و۲۰۰ نفر بستری شده اند.

او گفت: در حال حاضر از ۲ هزارو ۳۰۰تخت در نطر گرفته شده برای بیماران کرونایی هزارو ۹۵۰ تخت اشعال شده و ۲۶۰ تخت مراقبت‌های ویژه ۲۵۸ تخت اشغال شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۲۵۷ بسته معیشتی و بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی در روز تاسوعا بین آسیب‌دیدگان از کرونا در استان کرمان توزیع شد افزود: ۶۴ تخت بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی به بیمارستان حضرت فاطمه (س) سپاه در استان کرمان اضافه شده است.

او با اشاره به اینکه توزیع‌های بسته معیشتی نیز در تاریخ ۲ شهریور و ۸ شهریور نیز انجام می‌شود، افزود:امسال به سازمان تبلیعات پیشنهاد دادیم که ۳۰ درصد پخت غذا داشته باشند و ۷۰ درصد را تبدیل به بسته‌های معیشتی کنند و این کار جواب دادو حتی حسینیه ثارالله که هر سال توزیع ناهار را داشت امسال هزارو ۴۰۰بسته معیشتی برنج و ۲ کیلو گوشت گرم را بین خانواده‌های نیازمند در طرح شهید سلیمانی توزیع کرد.

سردار معروفی همچنین اقدامات نظارتی در این حوزه، ادامه اطلاعات در زمینه کشف احتکار و اقلام بهداشتی در این طرح بود که در این خصوص ۱۵ مورد تشدید تیم نظارتی در قالب ۴۳۲ تیم و ۹۴۷ نیروی تخصصی نطارت بر صنوف، اماکن عمومی و ۳۲۵ عنوان مطلب در قالب گزارش، مصاحبه، میزگرد و خبر در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پخش ۱۰ برنامه ویژه از صدا و سیمای مرکز کرمان انجام شده است.

او با بیان اینکه این امکان وجود دارد تا روزانه ۵۰ هزار نفر در استان واکسیناسیون شوند، اما واکسن نداریم ادامه داد: کمبود سرم و داروی تخصصی و کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی از مشکلات امروز استان کرمان است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه تست کرونای حدود دو هزار و ۱۰۰ نفر در استان کرمان مثبت می‌شود گفت: واکسن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان کرمان در این شرایط است.

او از سردار سلامی خواست:در صورت صلاحدید یک کمک ویژه به استان کرمان در حوزه کمک به دستگاه اکسیژن ساز و واکسن انجام شود تا در پیک ششم کرونا کمتر به مشکل بربخوریم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.