سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در معرفی کابینه توانمندی و تخصص مد نظر قرار گرفته است/ کابینه کابینه متخصص‌هاست نه جناحی‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادوار مجلس درباره کابینه سیزدهم توضیحاتی را ارائه کرد.

علاءالدین بروجردی نماینده ادوار مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ترکیب کابینه سیزدهم بیان کرد: این روشی که رئیس جمهور در مجلس عنوان کرد مبنی براینکه روش انتخاب وزرا در کارگروه‌های تخصصی ویژه‌ای آغاز شد که مطالب متعدد را در آنجا بیان می‌کردند و انتخاب اصلح انجام می‌دادند را مناسب می‌دانم. خروجی این کارگروه‌ها تبدیل به این کابینه‌ای شده که اکنون به مجلس معرفی شده و همانطور که مطلع هستید این جزو حقوق مجلس است که صلاحیت این افراد را تایید و یا رد کند.

او با اشاره به وظایف مجلس ادامه داد: مجلس زمان مناسبی را هم در فراکسیون‌ها و هم در کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی لحاظ کرده و آنها هم نظرات خود را بیان کردند و در واقع این مجلس است که باید تصمیم بگیرد چه وزیری تایید و چه وزیری صلاحیتش رد شود؛ بنابراین معتقدم که باید صبر کرد و دید که خروجی اقدامات مجلس در شکل گیری این کابینه چه خواهد شد.

بروجردی افزود: معتقدم که یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به کابینه باتوجه به اینکه مهم‌ترین مساله کشور موضوع اقتصاد است، تیم اقتصادی دولت است یعنی رئیس برنامه و بودجه ، وزیر اقتصاد ، وزرای زیربط ، وزیر صمت و معاون اول که از سویی در واقع مسئولیت هماهنگی را برعهده دارند، اینها اگر بتوانند همگن و هماهنگ با هم عمل کنند خواهند توانست تحولی را رقم بزنند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: البته وزیر کشور و اطلاعات هم نقش مهمی در کشور دارند، وزیر پیشنهادی اطلاعات از خانواده خود اطلاعات است و وزیر کشور هم سابقه طولانی در مسائل مرتبط با امنیت ملی دارد.

نمایند اصولگرای مجلس دهم درباره فراجناحی بودن کابینه نیز بیان کرد: معتقدم بیشترین چیزی که مد نظر  قرار گرفته توانمندی ها و تخصص هاست تا اینکه افراد شاخص جناحی انتخاب شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
مردم کابینه، متخصص وکاری وکارشناس وباتجربه می خواهند، نه فقط متعهد بیسواد ومرفه!؟!؟