سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا

برخی منابع خبری از حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که زیرساخت‌های مجازی آن تحت نفوذ جدی قرار گرفته باشد.

خبرگزاری رویترز نیز به توئیت منتشر شده از سوی ژاکی هاینریش، خبرنگار فاکس نیوز اشاره کرد که در رابطه با این موضوع نوشته است: وزارت امور خارجه آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته است و از این رو خطر نفوذ جدی وجود دارد.

وی افزود: فرماندهی سایبری وزارت دفاع آمریکا درباره نفوذ جدی احتمالی اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

هاینریش با بیان اینکه زمان کشف نفوذ سایبری مشخص نیست، اما این اتفاق چند هفته پیش (یک یا دو هفته پیش) رخ داده است.

از سوی دیگر فاکس‌نیوز به نقل از یک منبع مطلع با اشاره به ماموریت فعلی این نهاد اعلام کرده است که، مأموریت کنونی وزارت خارجه بمنظور تخلیه آمریکایی‌ها و مردمان افغانستان از فرودگاه کابل تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته است.

وی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه و با بیان اینکه تاکنون دامنه این نفوذ و تاثیرات آن مشخص نشده است، گفت: وزارت خارجه آمریکا مسئولیت خود را بمنظور محافظت از اطلاعات جدی می‌گیرد و برای تأمین امنیت اطلاعات تلاش می‌کند.

این منبع مطلع تاکید کرد: با توجه به دلایل امنیتی، ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم ماهیت یا مقیاس هرگونه حمله سایبری را اعلام کنیم و اطلاعات بیشتری را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.