سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع هشت فقره آتش‌سوزی در مراتع استان کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : امسال هشت فقره آتش‌سوزی مهم در سطح ۳۱۰ هکتار از مراتع استان رخ داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : حریق یکی ازبلایا‌هایی است که به طور طبیعی و غیرطبیعی در ماه‌های گرم و خشک گریبانگیر منابع طبیعی و جنگل‌ها می‌شود.

او گفت : عمده این حریق‌ها غیرطبیعی است چرا که به واسطه عملی از سوی انسان‌ها به صورت عمد و غیرعمد به وقوع می‌پیوندد، سهل‌انگاری‌ها و کم‌توجهی افراد در غالب گردشگر سبب این حریق‌ها می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: طی امسال با تغییر برنامه‌های مدیرتی در غالب آموزش نیروها، تجهیز پایگاه‌های ثابت و سریع، به‌کارگیری دیده‌بانان مستقر محلی، ورود همیاران طبیعت و دهیاران، تشکل‌های مردم نهاد و هوشیاری مردم و حضور به موقع شاهد کاهش ۵۳ درصدی حریق‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

او تعداد حریق‌های مهم امسال در سطح جنگل‌ها و مراتع را هشت فقره عنوان کرد و افزود: سطح درگیر در آن‌ها ۳۱۰ هکتار بود که حریق ۲۶۴ هکتار از آن سطحی و قابل احیای طبیعی بوده و ۴۶ هکتار هم خسارت جدی دیده که اکثر این حریق‌ها در مناطق پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی بوده است.

کولانی ادامه داد: یک پایگاه ثابت در مرکز استان و دیگری در قوری قلعه داریم که محل آموزش و اعزام نیرو‌ها است، همین تاثیر بسزایی در کاهش حریق‌ها داشته، چون نیرو‌ها که آموزش ببیند و تجهیز شوند سریع وارد عمل می‌شوند.

او از هم‌استانی‌ها خواست، جهت همکاری با این اداره‌کل موارد را در هر ساعتی از شبانه‌روز به شماره تماس ۱۵۰۴ (شماره تلفن امداد جنگل و مرتع) اطلاع‌رسانی کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.