۱۰ دستگاه ماینر غیر مجاز با تلاش ماموران پلیس در یکی از محلات شهر کرمانشاه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دلیری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت : پس از کسب اخباری مبنی بر وجود تعدادی ماینر غیرمجاز در یکی از محلات کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : ماموران کلانتری ۲۱ نیایش با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف محل نگهداری ماینر‌های غیرمجاز در شهرک جوادیه شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از محل مورد نظر اقدام کردند.

او افزود: در بازرسی‌های انجام شده ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد .

رفع تصرف اراضی ملی تصرف شده سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: ۲۷هزار و ۶۰۰ مترمربع اراضی ملی تصرف شده در این شهرستان توسط زمین خواران با تلاش ماموران انتظامی آزاد سازی شد.

 منوچهر رضایی افزود: در پی شکایت اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی و صدور حکم دادگاه مبنی بر خلع ید از این اراضی ملی، ماموران پاسگاه قلعه شاهین با همراهی نماینده منابع طبیعی برای اجرای حکم به محل مراجعه کردند.

او افزود: ماموران انتظامی نسبت به خلع ید از زمین مذکور به مساحت ۲۷ هزار و ۶۰۰مترمربع اقدام و آن را به اداره منابع طبیعی تحویل دادند و از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضایی خبر داد.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: نیروی انتظامی با پشتیبانی دادستانی با افرادی که قصد تصرف در اراضی ملی را داشته برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

 رضایی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

کشف ۹۰ تن خوراک دام احتکاری در شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۰ تن خوراک دام احتکاری در شهرستان کرمانشاه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت عمومی از وجود یک انبار محل احتکار خوراک دام و طیور حوالی روستای چشمه سفید، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با کار‌های اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

 جاویدان ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۹۰ تن خوراک سویا احتکاری مخصوص دام و طیور به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

او در پایان مبارزه با پدیده‌های احتکار و قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس برشمرد.

مشکلات معیشتی منجر به رشد سرقت‌های غیرحرفه‌ای شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات معیشتی منجر به رشد سرقت‌های غیرحرفه‌ای شده است، گفت: مطالبه شهروندان برای مقابله با سرقت‌ها کاملا بحق است و ما تمام توان خود را برای ارتقای امنیت بکار گرفته‌ایم، اما در این زمینه نیازمند همکاری همه شهروندان و متولیان دیگر هستیم.

علی‌اکبر جاویدان افزود: هر جرمی نیازمند یک بستر و فضایی برای وقوع است؛ به طوری که اکنون بیکاری و تورم بالا در استان کرمانشاه سبب شده که توان تأمین معاش و اداره معیشت خانواده کاهش پیدا کند؛ در گذشته فردی با یک روز کارگری می‌توانست معیشت خانواده را تا دو روز تامین کند، اما اکنون با توجه به تعطیلی کسب‌وکار‌ها و بیکاری گسترده، ممکن است در طول ماه حتی سه روز هم کار گیر نیاورد، اما از سوی دیگر هزینه‌های او به‌شدت افزایش پیدا کرده و با مشکلات متعددی از جمله کرایه خانه، خواسته‌های فرزندان و نیاز‌های ضروری خانواده مواجه است.

 جاویدان گفت: اگر شهروندان در چنین فضایی قرار بگیرند حتی اگر به قوانین و اصول شرعی هم پایبند باشند، اما بازهم ممکن است به دلیل تنگنا و انبوه فشارها، دست به اقدامات خلاف قانون بزنند؛ به‌عنوان نمونه ممکن است در گذر از کوچه‌ای خلوت وسوسه شوند و یک ابزار یا اثاثیه‌ای از داخل حیاط یک خانه یا ساختمان نیمه‌کاره بردارند و با خود ببرند تا شاید با آن یکی از نیاز‌های کوچک خود را رفع کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، این نوع سرقت‌ها را غیرحرفه‌ای و نتیجه انبوه فشار‌های اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: با توجه به این وضعیت از ابتدای امسال تاکنون جمع کل سرقت‌های استان ۹ درصد افزایش داشته است که البته این عدد از نصف میانگین کشوری هم کمتر است. در واقع گرچه ما نهمین کلانشهر کشور هستیم، اما از نظر وقوع جرم در رتبه ۱۳ قرار داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.