سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشیدی کوچی در مخالفت با وزیرپیشنهادی آموزش وپرورش:

بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش با باغگلی همکاری نخواهد کرد

نماینده مردم مرودشت گفت: آقای باغگلی اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزند بدنه آن با او همکاری نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با برنامه‌های ارائه شده از سوی وی گفت: در وهله اول‌ای کاش طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب می‌رسید تا مزایای آن برای کشور مشخص شود. مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود آن حساس و بزرگ است و نیرو‌های فرهیخته و دانشمندی در آن فعالیت دارند که مشکلات آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه وزارت آموزش و پرورش را از بزرگترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور دانست و گفت: مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود آن حساس و بزرگ است و نیرو‌های فرهیخته و دانشمندی در آن فعالیت دارند که مشکلات آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه رتبه‌بندی فرهنگیان، معیشت و عزت آن‌ها را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: کمبود ۳۰۰ هزار نفر معلم، عدم اجرای سند تحول و عدم ارتقاء و استقلال دانشگاه فرهنگیان و همچنین مصرف‌گرا شدن این وزارتخانه نیز از مهمترین مشکلات است که به خواسته حق فرهنگیان باید برای حل آنها، فردی بزرگ، با تجربه و متخصص معرفی می‌شد که نشد. م

رشیدی کوچی ادامه داد: انتظار داشتیم فردی از بدنه آموزش و پرورش برای تصدی پست این وزارتخانه معرفی شود که سلسله مراتب را طی کرده باشد و به همه ابعاد آن تسلط کافی داشته باشد لذا امروز چشم صد‌ها هزار نفر فرهنگی به این جلسه است و باید دغدغه اقشار مختلف فرهنگیان دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه تا پیش از معرفی باغگلی شناختی از وی نداشتم، عنوان کرد:، اما اکنون وی را جوانی انقلابی یافتم که البته این خصوصیات برای اداره وزارتخانه کافی نیست و علیرغم اینکه قطعا وی یکی از رویش‌های انقلاب است، اما باید در جایگاه خود از او استفاده شود.

وی در ادامه خطاب به باغگلی اظهار کرد: شما تجربه و تخصص لازم را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید و اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد چرا که شما تنها مدیریت مجموعه‌ای با ۸ هزار دانش آموز را داشته‌اید در حالی که تنها در مرودشت نزدیک به ۸ هزار معلم و کادر آموزشی فعال است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس در پایان با بیان اینکه خود شخص آقای باغگلی باید از این معرفی کنار می‌کشید، خاطر نشان کرد: مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرایی که احتمال می‌دهد در آینده ناکارآمد باشد، می‌ایستد و به آن‌ها رأی اعتماد نمی‌دهد

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.