سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان اورژانس کشور مطرح کرد؛

کمبود نیروی انسانی، چالش اساسی اورژانس کشور

صابریان گفت: در کل کشور حدود ۸ هزار نفر کمبود نیرو داریم، سال‌هاست با این مشکل دست به گریبان هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان، سرپرست سازمان اورژانس کشور صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: بخشی از تماس‌ها با سازمان اورژانس، مشاوره‌ای است. اگرچه تماس‌ها با اورژانس در این دوران حدود ۳ برابر افزایش یافته، اما تعداد ماموریت‌ها در خیز پنجم کرونا خیلی افزایش نیافته است.

او ادامه داد: با تامین منابع مناقصه، خرید ٢٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس به امضا رسیده و به زودی در سراسر کشور توزیع می‌شود. اتوبوس آمبولانس برای حوادثی که بیش از ۵ مصدوم دارد کمک کننده است. همچنین قرار است ۲۵۰ دستگاه موتورلانس در سراسر کشور توزیع شود. تعداد یک هزار دستگاه آمبولانس هم که اعتبارش از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود، به زودی خریداری شود.

صابریان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در تهران بالغ بر ۵۰ درصد است، ادامه داد: سال‌هاست با مشکل کمبود نیروی انسانی دست به گریبان هستیم. چارت اورژانس تهران حدود ۴۰ سال است که بازنگری نشده، به همین منظور ما پیگیر تصویب چارت جدید هستیم.

او تاکید کرد: در کل کشور حدود ۸ هزار نفر کمبود نیرو داریم که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در حال استخدام است و مجوز ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز اخذ می‌شود. 

سرپرست سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: باید خودرو‌های لازم و در زمان مقرر تولید شود تا مشکلی از نظر ارائه خدمات ایجاد نشود. اتوبوس آمبولانس تولیده شده، نمونه خوبی برای رفع کمبود تجهیزات اورژانس است.

او افزود: بیشترین خدمات ما در پیک پنجم، انجام سرم تراپی برای بیماران است. در تهران منطقه خاصی شلوغ‌تر از مناطق دیگر نبوده است.

صابریان تاکید کرد: در زمان‌های مختلف تعداد سکته‌های قلبی و مغزی متفاوت بوده و اینطور نبوده که در دوران کرونا کاهش یا افزایش داشته‌ایم. میزان تماس‌ها در پیک پنجم با اورژانس بین ۲/۵ تا سه برابر افزایش پیدا کرده و تعداد ماموریت‌ها تفاوت زیادی نداشته است. در این مدت، بستری پرسنل اورژانس در بیمارستان‌ها به طور خاصی نداشتیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: پدهای بالگرد برای اورژانس هوایی در تهران افتتاح شده و در حال استفاده است و در این زمینه شهرداری تهران کمک زیادی کرده است. اما فضای مناسبی در مترو به اورژانس اختصاص نیافت و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

صابریان افزود: طرح شهید سلیمانی در حال انجام است و خدمات خوبی برای شناسایی بیماران و بستری آنها ارائه شده است. تمام نوبت دهی‌ها در پایگاه های اورژانس با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور بیان کرد: تزریق واکسن در مراکزی که از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام شده، انجام می شود؛ با این وجود، از ابتدای فرآیند شروع واکسیناسیون، اورژانس تهران آمادگی خود را در زمینه تزریق واکسن کرونا و ارائه خدمات اعلام کرده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هر کی مریضشو خودش برسونه بیمارستان بهتز از اینه که منتظر اینا بشه