سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت هفتگی قیمت نفت رکورد زد

قیمت نفت بیشترین افت هفتگی طی بیش از ۹ ماه گذشته را تجربه کرد که یک رکورد هم برای بهای نفت محسوب می‌شود.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که خیز جدید شیوع ویروس کرونا سبب نگرانی ها از تضعیف تقاضا برای مصرف شده است، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و بزرگترین افت هفتگی طی بیش از 9 ماه گذشته را شاهد بود.

قیمت نفت در 7 جلسه متوالی شاهد کاهش بود. چند کشور جهان در حال اتخاذ تدابیر جدید در واکنش به افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا هستند و محدودیت های مسافرتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس به اجرا گذاشته اند.

چین در بنادر خود شیوه های ضدعفونی سختگیرانه تری را به اجرا گذاشته و سبب ایجاد کندی در تخلیه کشتی ها شده است. کشورهایی همچون استرالیا نیز محدودیت های مسافرتی را افزایش داده اند و تقاضای جهانی برای خرید سوخت جت پس از افزایش در فصل تابستان مجددا رو به کاهش گذاشته است.

در این هفته قیمت نفت برنت با 8 درصد کاهش مواجه بود و با ثبت یک دلار و 27 سنت معادل 1.9 درصد افت در روز جمعه به پایین ترین رقم از ماه آوریل یعنی 65 دلار و 18 سنت رسید.

نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه سپتامبر در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 37 سنت معادل 2.2 درصد کاهش به 62 دلار و 32 سنت رسید و افت هفتگی بیش از 9 درصدی را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، نفت برنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.