سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مستمری معلولان سرپرست خانواده

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از افزایش مستمری معلولان سرپرست خانواده خبر داد.

پژمان پورشبانان معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: حمایت مالی از معلولان سرپرست خانواده، بستگی به نوع درخواستی که آن‌ها از ما دارند فرق می‌کند، بعضی از آن‌ها می‌خواهند خوداشتغال باشند، بنابراین بهزیستی با حمایت‌هایی همچون دادن تسهیلات بانکی با سود کم و دادن حق بیمه به کارفرمایان برای معلولان فرصت شغلی ایجاد می‌کند، بعضی از آن‌ها توانایی کار کردن ندارند و هزینه ایاب و ذهاب، درمان، ودیعه مسکن و ... را دریافت می‌کنند.

او افزود: براساس قانون، معلولان طبق نوع معلولیت و شدت آن می‌توانند از کمک هزینه‌های بهزیستی بهره مند شوند. برای مثال ممکن است، فردی با درصد کمی از معلولیت دارای شغل باشد و از حقوق و مزایای دولتی بهره مند شود، طبیعی است که این فرد با کسی که معلول نخاعی و سرپرست خانواده است و نمی‌تواند از جای خود بلند شود، تفاوت دارد و ما کمک هزینه کمتری به او پرداخت می‌کنیم.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: همه افراد سرپرست خانواده مستمری دریافت می‌کنند، اگر فرزندان آن‌ها در دانشگاه درس بخوانند هزینه دانشگاه نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

پورشبانان در پایان اظهار کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه بودجه سازمان بهزیستی بودیم، هر زمان سازمان گشایش مالی داشته باشد، درصد مستمری مددجویان نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.