سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه فهرج:

طالبان امروز همان طالبان دیروز است

امام جمعه فهرج گفت: طالبان امروز همان طالبان دیروز است فقط شگردهایشان را عوض کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه نماز جمعه این هفته در فهرج همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: مساجد در گام اول انقلاب اسلامی، پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده اند.

او افزود: این موضوعی است که ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده اند و رونق بی سابقه فضا‌های دینی و اردو‌های جهادی و بسیج سازندگی را از جمله برکات مسجد در گام اول انقلاب بر شمرده اند.

امام جمعه فهرج بیان کرد: احصا و شمارش نقش مساجد در مراحل شکل گیری انقلاب و نظام اسلامی که دو مرحله از مراحل پنجگانه شکل گیری تمدن اسلامی هستند، فرصتی جداگانه می‌طلبد، اکنون در مرحله دولت سازی و جامعه پردازی بر مبنای گام دوم باید گام‌های اصلی و اساسی برداشته شود.

آقا ملایی افزود: تجربه‌های مختلف و مکرر اثبات کرده است که هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده است و اکنون نیز نسخه علاج بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و معرفتی و اخلاقی سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد نهفته است.

خطیب جمعه فهرج گفت: فرصت ۸ ساله‌ای که گذشت و سه سال از گام دوم انقلاب در آن سپری شد فرصتی بی سابقه بود که با غفلت خواسته یا ناخواسته دولت یازدهم و دوازدهم از دست رفت.

او تصریح کرد: در سال ۹۲ و با آغاز به کار دولت اول تدبیر و امید! مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران به به اقتضای وظیفه‌ای که احساس می‌کرد طی ۲۵ نامه تخصصی و اختصاصی به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به تعریف نقش و سهم هر یک از دستگاه‌ها برای تربیت و تامین و تهیه نیروی انسانی و برنامه‌ای و سخت افزار مساجد کشور پرداخت، اما دریغ از یک پاسخ کوتاه

آقا ملایی افزود: در مرحله دوم و در هنگام تهیه و تدوین برنامه ششم این مرکز با همراهی کمیته تخصصی مسجد در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تدوین سیاست‌ها و احکام برنامه‌ای مختص هر دستگاه در برنامه پنج ساله ششم کرد، اما مع الاسف تمام آن زحمات توسط دولت و یکجا از پیش نویس برنامه حذف شده و به مجلس ارائه شد آنچه درباره مسجد اکنون در برنامه ششم ملاحضه می‌شود از برنامه پنجم به ششم منتقل شده است

آقا ملایی تصریح کرد: امیدواری به نگاه و عزم و اقدام دولت انقلابی اکنون با استقرار دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی این امید دوباره زنده شده است اکنون به دلایل زیادی زمان طلایی توجه به نقش مساجد است .

او تصریح کرد: امروز انتظار جامعه اسلامی و انقلابی و به ویژه نخبگان مسجدی، از دولت ولایی و انقلابی آقای رئیسی این است تا با جانمایی درست و صحیح از نقش مسجد در تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی اقدام به تهیه یک نقشه راه ویژه و تقسیم کار عملی و تحقق پذیر برای مساجد کند.

آقا ملایی گفت: اوضاع افغانستان مظلوم به شدت بحرانی و پیچیده است مردم افغانستان نگران آینده نامعلوم خود هستند در روز‌های اخیر پیرامون طالبان و موضع ایران در این ماجرا حرف و حدیث‌های فراوانی شده است که در این باره چند نکته را باید گفت.

آقا ملایی تصریح کرد: اول، طالبان امروز همان طالبان دیروز است با یک تفاوت؛ طالبان امروز شیوه و شگردهایش را عوض کرده است کسی در ایران در پی تطهیر طالبان نیست که اگر باشد ساده اندیش است منتهی تحولات دو دهه اخیر باعث شده است این گروه با زیرکی و تجربه به دست آمده محتاط‌تر عمل کنند.

حجت الاسلام آقاملایی بیان کرد: آن‌ها می‌دانند ایران با آن‌ها شوخی ندارد و اگر بخواهند دست از پا خطا کنند سرنوشتی بدتر از داعش در انتظارشان خواهد شد .

او افزود:  گروهی از کسانی که گوششان به بوق اپوزیسیون خارج نشین و سعودی نشنال و صدای آمریکا است کسانی که در مقابل بمباران ۶ ساله یمن سکوت مرگبار کرده اند و در برابر نسل کشی‌های مردم مسلمان و مسیحی و ایزدی در عراق چشم بستند و از جهاد نکاح و هتک حرمت زنان و دختران مسلمان و غیر مسلمان چیزی نگفتند و برای هزاران کودک مظلوم فلسطینی و سوری به خواب مرگ رفتند! آنان، اکنون یکباره دلسوز مردم مظلوم افغانستان شده اند! پاسخ ما به آنان این است اگر برای افغانستان دلسوزی می‌کنند به دنبال راه چاره‌ای باشند و به کمک این کشور بشتابید اگر راست می گویید.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.