سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمایت ۹۰ درصدی صندوق‌های بیمه گر از اقدامات درمانی

رئیس بیمارستان طالقانی تهران درباره حمایت ۹۰ درصدی صندوق‌های بیمه گر از اقدامات درمانی توضیح داد.

رضا زندی رئیس بیمارستان طالقانی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هزینه های حوزه سلامت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر هزینه های حوزه سلامت شامل چندین بخش است که قسمت عمده آن تجهیزات مصرفی برای عمل های جراحی با درمان بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور است. هر اقدام درمانی با توجه به هزینه های سر سام آور امروز، هزینه‌هایی را به بیماران و‌خانواده های آنها تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: اگرچه صندوق های بیمه گر در حدود ۹۰ درصد از هزینه ها را در برخی از اقدامات درمانی تحت پوشش خود قرار داده اند اما به دلیل افزایش هزینه ها پرداخت ده درصدی توسط بیماران به خصوص در هنگام درمان بیماری های صعب العلاج و سرطانی گران قیمت بوده و بیماران در پرداخت هزینه های درمانشان دچار مشکل خواهند شد.

رئیس بیمارستان طالقانی بیان کرد: متاسفانه در برخی از موارد باز پرداخت پول ها توسط بیمه به دلیل مسائل مالی با تاخیر انجام می شود و ناخود آگاه پرداخت هزینه های درمانی به سمتی می رود که از جیب مردم پرداخت خواهد شد. اگرچه ما نتوانسته ایم هزینه های ارجاع و درمان که زمانی توسط سیستم های حمایتی بیمه ها و وزارت بهداشت انجام میشد را به طور کامل ادامه دهیم، اما در برخی از عمل های جراحی مانند تعویض مفصل و حتی بیماری سرطان بار مالی زیادی به مردم تحمیل خواهد شد و ارائه این نوع خدمات در بیمارستان های دولتی محدود و سطح بندی می شود.

او گفت: امروزه بهتر است برخی از خدمات حوزه سلامت مانند درمان بیماران سرطانی و صعب العلاج را تقریبا به صفر برسانیم و در اینصورت حمایتی از عمل های جراحی زیبایی در کشور انجام نشود.


بیشتر بخوانید: 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.