سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین: اجلاسی با موضوع کریمه برگزار می‌شود

وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد ۴۴ کشور و سازمان بین المللی قرار است در نشست ۲۳ آگوست با موضوع کریمه به کی‌یف ملحق شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد ۴۴ کشور و سازمان بین المللی قصد دارند در مذاکراتی که درباره کریمه قرار است برگزار شود، شرکت کنند.

 وزیر امور خارجه اوکراین امروز ( پنجشنبه) در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ۴۴ کشور و سازمان بین المللی قرار است در نشست ۲۳ آگوست با موضوع کریمه به کی‌یف ملحق شوند.

مذاکرات کریمه از سوی  ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به منظور هماهنگی در سطح جهانی در راستای تلاش ها برای بازگرداندن کریمه به قلمرو اوکراین برگزار می‌شود. 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد این نشست گفت: غرب به حفظ احساسات نژادپرستانه دولت کنونی اوکراین دامن می‌زند.

این در حالی است که پیشتر، اتحادیه اروپا تحریم‌های ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳) علیه کریمه و مردم آن را دوباره تمدید کرد. این تحریم‌ها در واکنش به الحاق کریمه به روسیه وضع شدند و شرکت‌های اروپایی را از برقراری ارتباط با شرکت‌های کریمه منع می‌کنند.

پیش از این، روسیه برای اولین بار در تاریخ از اوکراین به دادگاه حقوق بشری اروپا شکایت کرد. این شکایت از سوی روسیه به دلیل بستن آب شرب کریمه از سوی اوکراین مطرح شده است و دادستان‌های اروپایی این اقدام را انتقامی از سوی کی‌یف به دلیل نظرات سیاسی شهروندان کریمه می‌دانند.

در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه طی یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه الحاق شد. شبه جزیره کریمه مدتهاست با الحاق به روسیه به یکی از موارد مورد مناقشه میان روسیه و اوکراین و همچنین رقیبان بین المللی از جمله آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تبدیل شده است. مقامات مسکو می‌گویند هرگونه دخالت در امور داخلی این شبه جزیره به منزله دخالت در امور داخلی روسیه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.