اوکراین رزمایشی نظامی را با حضور آمریکا، لیتوانی و لهستان برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرگزاری رویترز امروز (سه‌شنبه) از برگزاری یک رزمایش نظامی از سوی اوکراین و با همکاری لیتوانی، لهستان و آمریکا، خبر داد و آن را بخشی از یک رزمایش نظامی بزرگتر دانست.

این تمرینات نظامی با نام «سه شمشیر ۲۰۲۱» برگزار شد و بیش از هزار و ۲۰۰ سرباز و بیش از ۲۰۰ تجهیزات جنگی در آن حضور داشتند. این رزمایش بخشی از رزمایش‌هاییست که از ۱۷ تا ۳۰ ژوئیه (۲۶ تیر تا ۸ مرداد) در اوکراین در حال برگزاریست.

فرمانده نیرو‌های هوایی اوکراین در این باره گفت:« تاکنون چندین رزمایش ما برگزار شده است، سطح بالای آمادگی ما را دیده‌اید.»

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که تنش‌های میان مسکو، کی‌یف و ناتو بالا رفته است. اوایل ماه گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند.

ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه طی یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه الحاق شد. شبه جزیره کریمه مدتهاست با الحاق به روسیه به یکی از موارد مورد مناقشه میان روسیه و اوکراین و همچنین رقیبان بین المللی از جمله آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تبدیل شده است. مقامات مسکو می‌گویند هرگونه دخالت در امور داخلی این شبه جزیره به منزله دخالت در امور داخلی روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار