سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی:

حوزه فرهنگ و هنر کشور با حضور اسماعیلی متحول می شود

فتحی گفت: محمدمهدی اسماعیلی گزینه کارآمدی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توان متحول کردن این وزارتخانه از حالت رکود فعلی در حوزه فرهنگ و هنر را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چندین جلسه مختلف با گزینه پیشنهادی داشته‌ایم و برنامه‌هایی که او ارائه کرده حاوی نقطه نظرات کاربردی و ارزشمندی است که با آنچه که گاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارد و فضای مجازی خلاف آنچه که گزینه پیشنهادی در کمیسیون‌ها ارائه می‌دهد، منتشر می‌کنند.

او با بیان اینکه اسماعیلی برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای مناسبی برای وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد، افزود: او با توجه با ارتباطاتی که دارد می‌تواند منابع مالی مناسبی را برای این وزارت جذب کند و نقطه مثبتی است که با قدرت رایزنی و تحلیلگری، به عنوان وزیری قوی در کابینه مطرح و با احیای حوزه فرهنگ و هنر منشا خیر و برکت برای جامعه فرهنگ و هنر و عموم مردم کشور باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌هایی که اسماعیلی در جلسات مختلف کمیسیون‌های مجلس ارائه داد، منطبق با واقعیت‌های روز جامعه بوده و با رویکردی واقع نگر به مرحله اجرا برسد می‌تواند این وزارت را از حالت انفعال و رکود خارج کند.

فتحی به گستردگی حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و یکی از آسیب‌های این حوزه را وجود دستگاه‌های متعدد متولی در این زمینه دانست و گفت: حضور اسماعیلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان گزینه‌ای قوی می‌تواند منجر به سنگینی وزنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دیگر دستگاه‌های متولی فرهنگ شده و با توجه به ارتباط نزدیک او با رییس جمهوری، ضمن قدرت عمل در حوزه سیاستگذاری فرهنگی، وحدت رویه‌ای را در حوزه فرهنگ و هنر کشور ایجاد کند.

او با اعلام حمایت از گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جمع بندی نهایی ما حاکی از این است که اسماعیلی به عنوان وزیری جوان، فعال و مسلط به حوزه ارتباطات فرهنگی، مفیدترین و بهترین گزینه برای این سمت است.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه فرهنگی بودن این استان که از سوی رهبر معظم انقلاب به این عنوان مطرح شده است، گفت: کردستان عناوین مختلفی همچون شهر خلاق موسیقی و پایتخت نوروز ایران را با خود به همراه دارد و در کنار آن هنرمندان به نام بسیاری در این استان فعالیت دارند که یکی از انتظارات اصلی ما گسترش حمایت صندوق حمایت از هنرمندان استان، تکمیل طرح‌های فرهنگی نیمه تمام و معرفی فرهنگ این استان در قالب همایش‌ها و مراسم‌های ملی و بین المللی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

فتحی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط شیوع کرونا، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه استان را کمرنگ کرد و زمان از دست رفت، افزود: انتظار می‌رود که با کاهش شیوع کرونا، تمامی این کمبود‌ها جبران و با رویکردی فرهنگی، شاخصه فرهنگی بودن کردستان بیش از پیش نمایان شود.

محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.