سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار وقوع گردباد در آمریکا

مرکز ملی طوفان آمریکا نسبت به وقوع گردباد در این کشور در روزهای آتی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز ملی طوفان آمریکا (NHC) اعلام کرد که انتظار می‌رود طوفان گرمسیری هنری روز جمعه به گردباد تبدیل شود.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «بر اساس پیش بینی هواشناسی میامی، طوفان هنری اکنون در حدود ۲۳۵ مایلی (۳۷۵ کیلومتری) جنوب غربی برموداست، و انتظار می‌رود این طوفان روز جمعه به گردباد تبدیل شود.»

چندهفته گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند برق هزاران شهروند در ایالت میشیگان آمریکا بر اثر وزش طوفان شدید و گردباد قطع شد.

امسال سراسر آمریکا و بخش‌هایی از کانادا گرمای بی سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. گرمای هوا و وزش باد‌های شدید موجب شده بسیاری از مناطق جنگلی در این مناطق دچار آتش سوزی‌های گسترده شوند.

در هفته‌های اخیر به دلیل تداوم گرمای هوای شدید و نیز گسترش خشکسالی، هزاران هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت و نیرو‌های امدادی حتی با کمک تجهیزات ارتش هم نتوانستند به صورت کامل این حریق‌ها را کنترل کند.

در آمریکا بسیاری از مردم از بیم سوختن در آتش مجبور به ترک خانه هایشان شدند. همچنین صد‌ها نفر در اثر گرمازدگی و حوادث ناشی از آن مانند آتش سوزی‌ها جان خود را از دست دادند.

دانشمندان می‌گویند تغییرات اقلیمی فراتر از حد تصور در حال لطمه زدن به کره زمین است. کشور‌های صنعتی که بزرگترین تولید کنندگان گاز‌های گلخانه‌ای در جهان هستند، اکنون درگیر سیل، خشکسالی، طوفانی و آتش سوزی‌های گسترده هستند و منافع این کشور‌ها مانع از اتخاذ یک رویکرد جهانی برای کنترل گاز‌های گلخانه‌ای شده است.

با این حال، کشور‌های صنعتی در تلاش هستند بار مسئولیت کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای را به دوش کشور‌های در حال توسعه قرار دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.