سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی چین برای برقراری روابط تازه با افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن برای برقراری روابط دیپلماتیک تازه با افغانستان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «ژائو لی جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) مواضع پکن را درباره تحولات اخیر افغانستان بعد از تسلط طالبان بر این کشور اعلام کرد.

او در نشست خبری در پکن اعلام کرد: چین برای برقراری روابط دیپلماتیک تازه با افغانستان آمادگی دارد. موضع چین در قبال مسائل مرتبط با افغانستان روشن و صریح است.

ژائو لی جیان افزود: چین برای برقراری روابط دیپلماتیک تازه با افغانستان آمادگی دارد البته بعد از اینکه اوضاع تثبیت شود. تنها بعد از اینکه یک دولت دارای مدارا و باز در افغانستان تشکیل شود، دولتی که به اندازه کافی منافع این کشور را تامین کند، در آن صورت می‌شود درباره اینکه آیا چین روابط دیپلماتی تازه با افغانستان برقرار خواهد کرد، صحبت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد موضع ما روشن و صریح است. ما منتظر خواهیم شد و دولت جدید را بعد از اینکه تشکیل شود به رسمیت خواهیم شناخت.

گروه طالبان روز یک‌شنبه وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و با کناره گیری و فرار اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور، کنترل امور را در دست گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.