سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس: روزانه ۱۰۰۰ نفر را از افغانستان خارج می‌کنیم

وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با بی بی سی گفت انگلیس روزانه هزار نفر را از افغانستان پس از کنترل طالبان بر این کشور، خارج می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که انگلیس روزانه هزار نفر را از افغانستان خارج می‌کند.

 وزیر کشور انگلیس امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با بی بی سی گفت: انگلیس موفق شده است روزانه هزار نفر را از افغانستان پس از کنترل طالبان بر این کشور، خارج کند. ما اتباع خود و آن اتباع افغانستانی را که بخشی از طرح مشاغل محلی ما هستند و در افغانستان به نیروهای نظامی ما کمک می‌کردند را از این کشور خارج می‌کنیم.

 یک مقام امنیتی آمریکا امروز در پایتخت افغانستان اعلام کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و دویست دیپلمات و غیرنظامی با پروازهای نظامی از کابل خارج شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: یک مسئول آمریکایی اعلام کرده ارتش آمریکا تاکنون بیش از ۳ هزار و دویست نفر را از افغانستان خارج کرده است.

از سوی دیگر، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز از پذیرش مرحله به مرحله شهروندان افغانستانی از سوی این کشور خبر داد و گفت: انگلیس در مرحله اول پذیرای ۵ هزار و در آینده‌ای طولانی‌تر ۲۰ هزار شهروند افغانستانی است و سازمان امداد پناهندگان شرق آفریقای سازمان ملل نیز اعلام کرده است که دولت آمریکا از کشور آفریقایی اوگاندا درخواست کرده تا میزبان ۲ هزار نفر از پناهندگان افغانستانی باشد.

واشنگتن و لندن امروز با تاکید بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل به منظور جلوگیری از بروز بحران انسانی در افغانستان برای برگزاری نشست مجازی سران گروه ۷ در روز‌های آتی درباره بررسی راهبرد و استراتژی مشترک در خصوص افغانستان توافق کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نمی شود افغانیهای مقیم ایران را هم قبول کنید . خسته شدیم از حضور پررنگشان از زمانهای دور تا الان