وزیر امور خارجه انگلیس گفت از سرعت تسلط طالبان بر افغانستان شگفت زده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در تازه‌ترین واکنش با تاکید بر درس گرفتن از وقایع افغانستان گفت از سرعت تسلط طالبان بر این کشور شگفت زده شده است.

دومینیک راب مدعی شد: شرایط افغانستان آن چیزی نیست که در پی آن بودیم، اما باید با واقعیت‌ها کنار بیاییم.

وزیر امور خارجه انگلیس موضوع خروج اتباع این کشور و همکاران آنان را از جمله دغدغه‌های دولت انگلیس درباره وقایع افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد بیش از ۳۵۰ نفر از اتباع این کشور و همکارانشان بتوانند در روز‌های آینده از افغانستان خارج شوند.

راب درباره سرنوشت آن دسته از افغان‌هایی که در مدت حضور در این کشور در خدمت ارتش و ارگان‌های انگلیس بودند، گفت: در این باره دولت با دقت در حال بررسی است.

وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به ناکامی این کشور پس از دو دهه لشکرکشی به افغانستان گفت: با شرکای بین المللی درباره پاسخگو کردن طالبان و اجرای تعهداتشان همکاری می‌کنیم تا افغانستان به مکانی برای پرورش تروریسم مبدل نشود.

انگلیس در همراهی با آمریکا بیست سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم و آبادانی و توسعه افغانستان به آن لشکرکشی کرد.

برخی کارشناسان و رسانه‌های انگلیس هم با فضاحت بار خواندن نقش آمریکا، انگلیس و دیگر متحدانشان در افغانستان نوشتند فقط انگلیس طی دو دهه حضور در افغانستان دست کم چهل میلیارد پوند در افغانستان هزینه کرد. در این مدت ۴۵۷ نظامی انگلیسی نیز در افغانستان کشته شدند، اما اکنون افغانستان در جایی قرار گرفته است که بیست سال پیش قرار داشت و طالبان بر افغانستان تسلط داشت.

بنا بر اعلام رسانه‌های غربی در دو دهه جنگ در افغانستان دست کم ۱۱۰ هزار نفر کشته و صد‌ها هزار نفر هم زخمی یا دچار نقص عضو شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار