سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان: مردم افغانستان از دست آمریکا خشمگین هستند

خبرنگار سی ان ان گفت خشم و ناراحتی شدیدی در مردم افغانستان درباره روند سریع و آشفته خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از افغانستان وجود دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کلاریسا وارد خبرنگار ارشد بین المللی شبکه در گزارشی از کابل گفت: سرعت تحولات در کابل پایتخت افغانستان بسیار زیاد شده است. مردم به شدت وحشت زده اند. مردم افغانستان حس می‌کنند آن‌ها را به حال خودشان رها کرده و رفته اند.

وی افزود: آن‌ها انتظار نداشتند که نیرو‌های آمریکایی برای مدت نامحدود در کشورشان بمانند و برای آن‌ها بجنگند. اما در عین حال، خشم و ناراحتی شدیدی در مردم افغانستان درباره روند سریع و آشفته خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از افغانستان وجود دارد. آن‌ها می‌گویند آمریکا می‌توانست اقدامات احتیاطی صورت دهد تا خروجی نیرو‌های نظامی آمریکایی از افغانستان به گونه‌ای سنجیده‌تر و منظم‌تر انجام شود.

این خبرنگار سی ان ان در کابل همچنین گفت: ارتش آمریکا در حال بررسی احتمال اعزام نیرو‌های بیشتر نظامی به افغانستان است. این خبر از دو منبع منتشر شده است. یکی از آن‌ها از مقامات وزارت دفاع آمریکا است و منبع دیگر، فردی است که از روند مذاکرات با طالبان آگاه است.

وی افزود: هر دو مقام مذکور هشدار داده اند که هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. ژنرال فرد مکنزی، فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا، امروز وارد حوزه خلیج فارس شد تا به صورت مستقیم بر تحولات افغانستان نظارت کند. محل دقیق حضور این ژنرال آمریکایی مشخص نشده است. البته او در افغانستان حضور ندارد.

در همین حال؛ کاخ سفید درباره تحولات جاری در افغانستان در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: صبح امروز رئیس جمهور آمریکا و معاون رئیس جمهور با تیم امنیت ملی و مقامات ارشد خود ملاقات کردند تا اطلاعات روزآمد درباره کاهش تعداد پرسنل غیرنظامی ما در افغانستان، تخلیه متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت و دیگر متحدان افغان، و وضعیت امنیتی جاری در کابل را بشنوند.

پیشتر؛ مایکل مورل رئیس سابق سازمان سیا در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: آنچه در افغانستان می‌گذرد نتیجه یک شکست اطلاعاتی نیست. نتیجه شکست‌های متعدد در سیاست توسط چندین دولت است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: تصرف افغانستان به دست طالبان یک رویداد غم انگیز و خطرناک برای منافع امنیت ملی آمریکا و کل جهان است. جهادگران در سراسر جهان این رویداد را جشن گرفته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.