سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی نمایندگان مجلس رفتار خوبی با وزرای پیشنهادی ندارند/ مجلس به سراغ شبهات بی اساس نرود

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره کابینه دولت سیزدهم توضیحاتی را ارائه کرد.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به معرفی اعضای کابینه سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی در روز چهارشنبه گفت: معتقدم فرآیندی که آقای رئیسی طراحی کرده است تا بتواند نیروهای کارآمد، انقلابی ، مردمی و فساد ستیز را برای دولت گرد هم بیاورد بسیار خوب بود و مشارکتی که هم مردم و هم نخبگان در سامانه یاران رئیسی برای تشکیل کابینه نشان دادند فوق العاده بود و مشارکت دادن همگان هم در این سازوکار اقدام مثبتی بوده است.

او ادامه داد: همه ما می‌دانیم که تعداد صندلی های وزارتخانه‌ها محدود و در عین حال تعداد معرفی شدگان زیاد است، ما باتوجه به اعتمادی که به تیم بررسی کننده کابینه آقای رئیسی داریم باید اجازه دهیم که این کابینه شکل بگیرد، ضمن اینکه ناظری نظیر مجلس انقلابی یازدهم بالای سر کار حضور دارد و خود آقای رئیسی هم از نزدیک با مسائل کابینه مواجه هست؛ لذا خیلی جای نگرانی در این زمینه که مسیر کابینه به انحراف برود وجود ندارد و مجلس هم سازو کارهایی نظیر تذکر ، سوال و استیضاح را در دست دارد.

او با اشاره به زمان مجلس شورای اسلامی برای بررسی وزرای پیشنهادی بیان کرد: البته دقت نظری را که نمایندگان مجلس دارند در اینکه وزرا را دقیقا بررسی کنند را حق قانونی می دانم؛ اما تقاضای من این است که ادبیات گفت و گو را از دامنه مسائل کارشناسی فراتر نبرند. زیرا اخیرا ویدیوئی را از یکی از نمایندگان شاهد بودیم که متاسف شدم به خاطر صحبتی که آن نماینده با یکی از وزرا داشت و با لحن تحقیر کننده ای با یکی از وزرای پیشنهادی صحبت می‌کرد که انگار زیر دست او بود؛ کمااینکه ما در مواجه با زیردست هم حق چنین برخوردی نداریم.

شاکری تصریح کرد: ما باید شان نظام و انقلاب را رعایت کنیم وقتی یک نفرد از سوی آقای رئیسی به عنوان وزیر معرفی می شود مجلس باید آن فرد معرفی شده را نماینده رئیس جمهور دانسته و ادبیات خود را درست به کار ببرد، این ادبیات بسیار غیر اخلاقی بود و من امیدوارم که با آرامش کار بررسی صلاحیت‌ها جلو رود و مجلس به سراغ شبهاتی که هیچ مبنایی ندارد و هیچ منبع رسمی و اطلاعاتی و حقوقی انتظامی آنها را تایید نکرده نرود و وقت مجلس را نگیرند و شبهات ناصواب رایج نشود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، با اشاره به اسامی غائبان در فهرست کابینه گفت: همه ما در یک دایره ای هستیم که آقای رئیسی نقطه پرگار این مجموعه است و  شاهد بودیم که به خوبی توانست همه نیروهای انقلاب را گرد هم جمع کند؛ حالا ممکن است که خود فرد علاقه به حضور نداشته و یا خود آقای رئیسی ترجیح به حضور افراد قوی تر داشته باشد، این موضوع را با اعتمادی که به شخص آقای رئیسی داریم باید بپذیریم تا مجلس وارد بررسی صلاحیت‌ها شود.

فعال سیاسی اصولگرا درپایان تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران انقدر کارهای بر زمین مانده وجود دارد که هیچ کس بیکار باقی نخواهد ماند و جایگاه خوبی برای افرادی که در این ساز و کار نیستند وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نماینده وطن پرست باید در مورد وزرا بهوش و سختگیر بوده و سکان مهم کشور را به افراد بی صلاحیت و نا آشنا به سیاست و مدیریت وغیر متخصص در وزرات متبوع ندهند.افرادی که برای اولین بار می خواهند از پله یک وزارتخانه بالا بروند و ربطی به آن ندارند را نباید بعنوان وزیر آن وزارتخانه گمارد.وزیر باید از پیکره ی آن وزارتخانه باشد.وزارتخانه ها فرد نماز شب خوان و تسبیح بدست و روضه خوان نمی خواهند.متخصص و کاربلد و وطن پرست می خواهند که به ایران فکر کند .نه به خارجی ها.
شاهرخ
۱۱:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
برخی نمایندگان با ذهن 40 سال کار می کنند و خود را میراث دار انقلاب می دانند و به خود جرأت می دهند با همه موارد با خود برتر بینی نگاه کنند. دقیقا نگاه دولت و مجلس قبل به مردم که آنها را آدم حساب نمی کنند و می خواهند مدیریت در حلقه فاسد خود بماند. چهل سال است این فاسدین در جای جای حکومت رخنه کرده اند و مجال به نیروی جدید و فعال نمی دهد. باید از این نمایندگان پرسید عرضه مدیریتی شما در این چهل سال همین یأس مردم از همه چیز هست. خیلی مواظب باشند که اینبار هر سه قوه ظاهرا انقلابی هستند و دست فاسدین را رو کرده و مجازات سنگینی در انتظارشان خواهد بود.....