سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های پرورش ماهی

رئیس اداره شیلات ایرانشهر گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور رهاسازی شد.

عزیز صمیمی رئیس اداره شیلات ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بچه ماهی ها از نوع آمور و فیتوفاگ است که در منابع آبی و استخر‌های شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور رها و در حال پرورش است.

وی با بیان اینکه لارو‌های ماهی به مدت ٣ ماه در ایرانشهر پرورش یافته تا به بچه ماهی تبدیل شده است افزود: وزن ماهیان پرورشی پنج تا ۱۰ گرم است که بین استخر‌ها و منابع آبی شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ٨٠ استخر و ۵ منابع آبی در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور فعال است که سالیانه ۶٠ تن ماهی از استخر‌ها و ٧٠ تن از منابع آبی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس اداره شیلات ایرانشهر گفت: طول دوره پرورش ماهی در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور ٩ تا ١٠ ماه است و بیش از ١٠٠ نفر در کار پرورش ماهی اشتغال دارند.

صمیمی استفاده مناسب از منابع آب، کاهش مصرف کود شیمیایی، افزایش سرانه مصرف ماهی و کمک به اشتغال زایی در منطقه را از مهمترین مزایای استفاده از استخر‌های چند منظوره کشاورزی دانست.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۹۰ درصد استخر‌های پرورش ماهیان این شهرستان ۲ منظوره است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.