سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابداع کلاه مجهز به چراغ راهنما برای دوچرخه و موتور سواران

به تازگی محققان و مخترعان کلاهی را اختراع کرده‌اند که دارای نشانگرهایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیو اطلس؛ اخیرا مخترعان کلاه ایمنی، کلاهی به نام کلاسون را ابداع کرده‌اند که مجهز به چراغ راهنمایی و هشدار دهنده است. البته پیش از این نیز کلاه‌‌های ایمنی  دارای  چراغ LED بودند با این تفاوت که کلاه‌های  جدید شیک‌تر و خنک‌تر هستند. این  کلاه ایمنی هوشمند، دارای یک چراغ در پشت و  جلو است.

براساس گزارش‌ها کلاه جدید ایمنی مجهز به دریچه‌های بزرگتر، یک آفتابگیر اختیاری و گزینه فناوری MIPS برای محافظت بیشتر در برابر آسیب‌های مختلف به مغز است. وزن کلاسون  443گرم بوده که می‌توان گفت با کلاه‌های دوچرخه سواری کوهستانی هم رده است. این کلاه جدید دارای یک  باتری لیتیومی 2800 میلی آمپری بوده که به چراغ ‌های جلو و عقب متصل است.

چگونه چراغ‌های این کلاه هوشمند را روشن و از آن استفاده کنیم؟

گفتنی است، پس از جفت شدن اولترا با برنامه iOS/Android و کنترل از راه دور بی سیم نصب شده روی فرمان، برای روشن کردن چراغ‌ها کافیست یک بار بر روی دکمه پاور ضربه بزنید.  با استفاده از برنامه، کاربران می‌توانند با الگو‌های چشمک زن برای چراغ‌های جلو و عقب در هر حالت برنامه ریزی کنند. با چند بار ضربه زدن بر روی دکمه پاور، نحوه چشمک این چراغ به سه حالت تغییر می‎کند، در این حالت چراغ چشمک زن می تواند ثابت نیز شود.

هنگامی که موتور سوار میخواهد به سمت چپ یا راست حرکت کند باید دکمه L یاRرا فشار دهد تا چراغ قرمز در پشت کلاه او روشن شده. و سپس به حرکت خود ادامه دهد. گفتنی است فرد برای خاموش کردن نشانگر پشت خود کافی است دوباره روی پاور ضربه بزند.

 با استفاده از برنامه، می‌توانید حساسیت شتاب سنج را تنظیم کنید، بعلاوه می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید چراغ‌ها هنگام سرعت زیاد، سریع چشمک بزنند یا به طور پیوسته روشن شوند.  فعال کردن چراغ ترمز باعث کاهش عمر باتری می‌شود، بنابراین می‌توان آن را از طریق برنامه خاموش کرد؛ و اگر از Lumos Remote استفاده نکنید (و فقط از Remote Lite استاندارد استفاده کنید)، به هیچ عنوان از عملکرد چراغ ترمز برخوردار نخواهید بود.


بیشتر بخوانید

خداحافظی دست‌های سرد با دستکش برقی Fenvella


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
کلا موتوریا و دوچرخه ایا باید چراغ فلاشری بذارن سرشون