سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود و قطعی آب در برخی روستا‌ها و شهر‌های چهارمحال و بختیاری

بروز خشکسالی در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، سبب کمبود و قطعی آب در برخی روستا‌ها و شهر‌های این استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشاد متقی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: بروز خشکسالی در برخی مناطق استان، سبب کمبود و قطعی آب در برخی روستا‌ها و شهر‌های استان از جمله فرخشهر شده است.

او افزود: یکی از شهر‌هایی که به تازگی با مشکل جدی کمبود آب روبرو شده است شهر فرخشهر است که چاه تامین کننده آب این منطقه خشک شده و نیرو‌های این شرکت در تلاش برای حفر چاه جدید هستند.


بیشتر بخوانید


متقی اضافه کرد: حفر چاه جدید کمی زمانبر است و بهره‌برداری از آن به میزان مسافت چاه تا خطوط انتقال آب بستگی دارد، اما با این وجود با تلاش شبانه‌روزی تلاش می‌شود تا ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

او ادامه داد: علاوه‌بر فرخشهر، شهر‌هایی از جمله کیان، هفشجان و بن و روستا‌های اطراف شهر سورشجان، لردگان و خانمیرزا با تنش آبی مواجه هستند و آب در این مناطق با قطعی و نوبت‌بندی روبرو شده است.

متقی، مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی را راهکار کوتاه‌مدت مقابله با تنش آبی دانست و از مردم استان درخواست کرد تا نسبت به مصرف آب به ویژه در مصارف غیرشرب نظیر آبیاری حیاط و باغچه خانه و یا شست‌و شوی خودرو صرفه‌جویی کرده تا از تابستان عبور کنیم.

او، اجاره و حفر چاه جدید را از راهکار‌های میان‌مدت و بلندمدت رفع تنش آبی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که تامین آب پایدار برای این روستا در دستور کار قرار دارد.

متقی، میانگین مصرف استاندارد آب به ازای هر نفر در شبانه‌روز را ۱۳۰ لیتر اعلام و اضافه کرد: بیشتر از این میزان مصرف در استان آب تولید می‌شود، اما به سبب مصرف بالا در برخی مناطق با کمبود آب روبرو می‌شویم.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.