سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شی جین‌پینگ: روابط با ایران را بسیار ارزشمند می‌دانیم

رئیس جمهور چین با ارسال پیامی به سید ابراهیم رئیسی ارتباط با ایران را ارزشمند دانست و بر تحکیم همکاری‌های راهبردی تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، امروز (دوشنبه) با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، پیام‌های تبریکی را به مناسبت پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور رد و بدل کردند.

شی جین‌پینگ با ارسال پیامی گفت: «از زمان ایجاد مشارکت جامع راهبردی در سال ۲۰۱۶، اعتماد سیاسی متقابل بین دو کشور تثبیت شده و همکاری‌های سودمندی در زمینه‌های مختلفی صورت گرفته است.»

او در ادامه همچنین روابط چین و ایران را بسیار ارزشمند دانست و  پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور را فرصتی برای تعمیق روابط دوستانه قدیمی و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و تقویت مشارکت‌های جامع راهبردی به نفع دو کشور عنوان کرد.

رئیسی نیز در پاسخ  با اشاره به فرهنگ و تمدن باستانی دو کشور گفت: «دوستی این دو کشور مانند درختی قدیمی است که از هزاران سال همکاری‌های دوستانه تغذیه کرده و ریشه محکم و عمیقی برای مشارکت‌های راهبردی همه جانبه ایجاد کرده است.»

رئیس جمهور کشورمان در ادامه افزود: «تعهد ایران برای ایجاد روابط عالی ایران و چین ثابت قدم است. ایران به ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی با چین، تقویت ارتباطات برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و تحکیم روابط ایران و چین ادامه خواهد داد.»

گفتنی است قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین که روز شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰ در تهران به امضای وزیران خارجه دو کشور رسید، بازتابی گسترده در رسانه‌های مهم دنیا داشت و کارشناسان آن را «یک سند راهبردی و گام بزرگ برای بی‌اثر کردن فشارهای فزاینده آمریکا به تهران و پکن» توصیف کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
فعلا که این سند راهبردی ۲۵ ساله هیچ سودی نداشته شاید وقتی ما مردیم برای بچه هامون خوب باشه
Hail2china
۲۱:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
صادارات و واردات با چین رو کاملا افزایش بدید
دوست ندارم حتی یک کالای ژاپنی تو این مملکت خریده یا فروخته بشه
مرگ بر ژاپن
درود بر چین
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
دوباره عمو چین نامه داد؟ مثل چی از مسلمونای اویغور توی اردوگاه کار اجباری، بیگاری میکشن و یکی از مسئولین کوچیکترین اعتراضی نمیکنه.
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
برای شما بله برای ما چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟