نماینده چین در سازمان ملل از همه طرف‌های مرتبط با برجام خواست برای احیای توافق هسته‌ای ایران قاطعیت سیاسی نشان دهند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، نماینده چین در سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی دیگر در وین از همه طرف‌های مرتبط با برجام خواست تا قاطعیت سیاسی خودشان را در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران نشان دهند.

اظهارات «وانگ کان» پس از آغاز دور جدید گفتگو‌های کمیسیون مشترک برجام بیان شد.

این نشست درست یک روز پس از اظهارات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص تمدید یک ماهه توافق با ایران بیان شد که بر اساس آن به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه داده می‌شود تا همچنان بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت داشته باشد.

وانگ گفت: چین از تمدید این توافق که شرایط مساعدی را برای پیشبرد گفتگو‌های کمیسیون مشترک برجام ایجاد می‌کند، استقبال می‌کند.

وانگ خاطر نشان کرد چین فعالانه برای پیشبرد این گفتگو‌ها تلاش می‌کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه در تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد چین از مطالبات منطقی ایران در ارتباط با برجام در خصوص مسئله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

وانگ گفت: ما امیدواریم مطالبات منطقی طرف ایرانی به شکلی مناسب در این مذاکرات حل و فصل شود. البته، چین قاطعانه به حفاظت از منافع و حقوق مشروع خودش ادامه می‌دهد.

وی افزود: چین علاقه‌مند به ادامه همکاری با همه طرف‌های مرتبط به منظور ترغیب به دستیابی به توافقی اولیه در این مذاکرات است.
نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست انریکه مورا، معاون مدیر کل و مدیر سیاسی دفتر اقدام خارجی اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران برگزار می‌شود.

آلن ماتون، سخنگوی هیئت اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین المللی در وین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: کمیسیون مشترک از تمدید تفاهم فنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران و ایجاد فضایی برای فرایند دیپلماتیک جاری در وین استقبال می‌کند.

دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ در ماه مه ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و به صورت یکجانبه، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. ایران در واکنش به اقدامات آمریکا، از مه ۲۰۱۹ به تدریج اجرای بخش‌هایی از تعهدات برجامی اش را متوقف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار