سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجوب تزریق واکسن کرونا از نگاه برخی از فقها

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تزریق واکسن از آنجا که احتمال دفع بیماری را افزایش و ابتلا را کاهش می‌دهد از نظر شرعی واجب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر لزوم فراگیر شدن واکسیناسیون علیه کرونا گفت: تمام دستگاه‌ها امکانات خود را برای اجرای سریعتر این طرح در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهند.

امام جمعه یزد خواستار حضور شهروندان و دریافت واکسن بر اساس برنامه اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شد و ادامه داد: در فقه، بحثی مبنی بر واجب بودن دفع ضرر وجود دارد به این معنا که هر چیزی که احتمال ضرر در آن وجود دارد را باید از خود دور کنیم که این بحث به موضوع واکسیناسیون نیز تعمیم پیدا می‌کند.

او افزود: تزریق واکسن، استفاده از ماسک و ... از آنجا که احتمال دفع بیماری را افزایش و احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد از نظر شرعی واجب است، زیرا دفع ضرر واجب شرعی است حتی اگر احتمال کاهش ابتلا فقط ۲۰ درصد باشد.

ناصری با تأکید بر لزوم تسریع در روند واکسیناسیون برای خروج از وضعیت کنونی بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که مسجد ملااسماعیل، میعادگاه نماز جمعه در مرکز استان یزد، نیز برای اجرای طرح واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان از آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری در اجرای واکسیناسیون خبر داد و تصریح کرد: دسترسی مردم باید به مکان‌های واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا با سهولت بتوانند برای واکسینه کردن خود علیه کرونا مراجعه کنند.

او با تاکید بر اینکه کسبه و بازاریان نیز مانند همیشه پای کار هستند و در اجرای این طرح همکاری می‌کنند، اظهار داشت: مساجد و حوزه‌ها نیز آمادگی دارند تا هر جا از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد انتخاب شد، برای اجرای طرح آماده سازی شوند، بسیج و سپاه نیز همچون گذشته با تمام قوا به میدان بیایند و همه کمک کنند تا واکسیناسیون به صورت گسترده و فراگیر و با سرعت بیشتر انجام شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه همه زمینه‌ها برای پیشرفت بیشتر طرح واکسیناسیون علیه کرونا باید فراهم شود، افزود: در کنار واکسیناسیون، سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، هیئت‌های عزاداری هم باید مراسم‌ها را با رعایت کامل دستورالعمل‌ها برگزار کنند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.