سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخعی در تشریح جزئیات نشست کمیسیون انرژی با وزاری پیشنهادی مطرح کرد؛

تاکید وزیر پیشنهادی امور خارجه بر تقویت دیپلماسی انرژی با کشور‌های منطقه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نشست کمیسیون انرژی با وزرای پیشنهادی پرداخت.

 گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلویزیونی در تشریح جزئیات نشست کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی اظهار کرد: کمیسیون انرژی امروز با سه وزیر پیشنهادی نشست داشت.

نخعی در ادامه بیان کرد: در ابتدا وزیر پیشنهادی امور خارجه برنامه‌های خود را اعلام کردند و نمایندگان عضو کمیسیون علاوه بر مطرح کردن مسائل ملی و منطقه‌ای مد نظر خودشان، در خصوص دیپلماسی انرژی با توجه به اینکه انرژی جزو نقاط قوت کشور ما است و بسیاری از کشور‌های منطقه و همسایگان ما به آن نیاز دارند نکاتی مطرح شد.

وی افزود: لزوم توجه به ارتباط با همسایگان و دیپلماسی منطقه‌ای و تاکید بر تقویت دیپلماسی آب، پرهیز از نگاه صرفا سیاسی و لزوم ارتباط مستمر با کمیسیون‌های مختلف مخصوصا کمیسیون انرژی از جمله مباحث مطرح شده بود.

نخعی خاطرنشان کرد: علت تاکید بر ارتباط با سایر کمیسیون‌ها این است که وزیر امور خارجه نباید صرفا با کمیسیون امنیت ملی ارتباط داشته باشد و از سیاسی دیدن موضوعات اجتناب کند و موضوعات را متنوع‌تر ببینند، ارتباط با کمیسیون انرژی در راستای کمک به دیپلماسی انرژی را در دستور کار قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: سپس کمیسیون انرژی با وزیر پیشنهادی فرهنگ جلسه‌ای را داشتند و هم افزایی فرهنگی بین سازمان‌های مختلف و متعدد که در حوزه فرهنگ در کشور در حال فعالیت هستند و ابراز گله مندی از عدم موفقیت در حوزه فرهنگ که مورد تاکید رهبری بود از جمله مسائلی بود که در کمیسیون از سوی نمایندگان مطرح شد.

به گفته‌ این نماینده مجلس، وزیر پیشنهادی فرهنگ نیز برنامه‌ها و اصول پیشنهادی خودشان را مطرح کردند و در نهایت وزیر صنعت معدن و تجارت به کمیسیون انرژی فراخوانده شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی ادامه داد: اشاره به مشکلات حوزه صنعت، مشکلات توزیع کالا مثل مرغ، تخم مرغ، سیمان و سایر کالا‌های اساسی جز دغدغه‌های جدی نمایندگان بود. چالش‌هایی در حوزه معدن مخصوصا در بحث واگذاری‌ها وجود دارد و علاوه بر این در این بخش صنعت با امضا‌های طلایی رو به رو هستیم.

نخعی با اشاره به اینکه عدم توجه به آمایش سرزمین در احداث واحد‌های تولیدی از جمله تاکیدات به وزیر صمت بود ادامه داد: این امر باعث عقب ماندگی بیشتر نقاط محروم و توسعه یافتگی بیشتر نقاط توسعه یافته شده است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به دغدغه‌های سرمایه گذاران و نهایت اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی که مانع سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شده، نیز تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولیت‌های اجتماعی کارخانجات بزرگ، انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی و شرقی کشور از جمله سایر تاکیدات نمایندگان کمیسیون انرژی بود. وزیر پیشنهادی صنعت نیز به برنامه‌ها و اهداف خود اشاره کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.