سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای نزدیک به ۳۰ هزار نفر دیگر به کرونا در انگلیس

مقامات انگلیس از ابتلای نزدیک به ۳۰ هزار نفر دیگر به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری شینهوا، طبق آمار‌های رسمی که مقامات انگلیس روز شنبه اعلام کردند، نزدیک به ۳۰ هزار نفر دیگر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بر اساس این گزارش، طبق آمار‌های رسمی که روز شنبه منتشر شد، جواب آزمایش کرونای ۲۹ هزار ۵۲۰ نفردیگر در انگلیس مثبت اعلام شده است که با این حساب، شمار موارد ابتلا به این ویروس در این کشور به ۶ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۱۱ نفر رسید.

همچنین با اعلام مرگ ۹۳ نفر دیگر، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا اکنون به ۱۳۰ هزار و ۸۹۴ نفر رسیده است. این آمار تنها افرادی را شامل می‌شود که ظرف ۲۸ روز از نخستین تست مثبت کرونایشان، جان خود را از دست داده ند.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت لهستان امروز یکشنبه اعلام کرد یک میلیون دوز واکسن فایزر را به استرالیا به عنوان بخشی از «سیاست مسئولانه همبستگی» فروخته است.

«آدام نیدزیلسکی» وزیر بهداشت لهستان اعلام کرد واکسن‌های خریداری شده ازسوی لهستان به ما اجازه می‌دهد تا نیاز‌های شهروندانمان را برطرف کرده و نیاز طرف‌های دیگری را نیز که به این واکسن‌ها نیازمند هستند، برآورده سازیم.

«مایکل کوودزیسکی» (Michal Kolodziejski) سفیبر لهستان در استرالیا نیزگفت: در این شرایط دشواری که برای دوستان استرالیایی ما وجود دارد، لهستان تصمیم گرفته تا یک میلیون دوز واکسن فایزر- بایون تک را به استرالیا تحویل فوری دهد.

گفتنی است لهستان حدود ۵۵ درصد از مردم خود را واکسینه کرده است؛ اما نرخ واکسیناسیون در ماه‌های اخیر به شدت کاهشی بوده و بسیاری از مراکز واکسیناسیون به خاطر تقاضای پایین، بسته شده اند.

بر پایه نظرسنجی‌های صورت گرفته، تا حدود یک چهارم لهستانی‌ها یا مخالف واکسیناسیون هستند و در مورد تزریق واکسن مردد هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.