سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 دانستنی‌های کارگری؛

 روش پیگیری شکایات کارگران در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف

بسیاری از کارگران روش پیگیری شکایات در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف را نمی دانند و همین امر موجب شده است تا با مشکلاتی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اخیرا به دلیل ثبت نام الکترونیکی در در سامانه روابط کار و بررسی شکایات، مقداری زمان نوبت دهی و بررسی شکایت‌ها افزایش پیدا کرده است. افراد می‌توانند برای پیگیری موضوع به مرجع رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان یعنی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار مراجعه کنند.

در صورت عدم دریافت پاسخ می توانند به رئیس هیئت تشخیص و حل اختلاف و مجددا درصورت عدم پاسخگویی مکتوب و از طریق نامه موضوع را با رئیس اداره کار در میان بگذارند. درنهایت می توانند به مدیر کل اداره کار استان مراجعه کرده تا با بازرسی و حراست  به نتیجه برسند.

بیشتر بخوانید

مهلت قانونی شکایت کارگران در اداره کار برای دریافت حق و حقوق چند روز است؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
م ب
۱۰:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
همه دستشون تو دست همه متأسفانه،اگه بری گزارش بدی اخراجی از محل کار،چون اکثر بازرس ها خریده شده ی شرکت ها هستند و از رانت و ...دارند بهره میبرند.کارگری که هیچ پشتوانه ای ندارد دستشم به جایی بند نیست.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام زمانی که هیىت های حل اختلاف خودشان هم رشوه می گیرند باید بریم پیش خدا علم بهتر است یا ثروت فقط پول نقد تو ایران کسی انسانیت نداره چون انسانیت یعنی خدا اونم ضرر داره و انتخاب نمیشه