سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه فرهنگی، هنری و ادبی امر به معروف و نهی از منکر با موضوع نذر کار خوب در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  بیرجند افتتاح شد.

او با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ مرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده حضور علاقه‌مندان است افزود: در این نمایشگاه غرفه‌هایی مانند غرفه قصه‌گویی، خاطره نویسی، معرفی شخصیت و آشنایی کودکان با معارف عاشورایی راه اندازی شده است.

حمیدی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم که کودکان و نوجوانان را با فرهنگ حسینی و مفاهیم عاشورا و زندگی امام حسین علیه السلام آشنا کنیم.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی اجتماعی اجرایی نکنیم، در حق اطرافیان و جامعه بشری ظلم کرده‌ایم.

او افزود: این سنت حسنه از سنن مهم الهی است که باید در زندگی فردی و اجتماعی رواج پیدا کند.

سردار قاسمی با بیان اینکه دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است گفت: سرتاسر زندگی امام حسین (ع)، شهادت و اسارت اهل‌بیتشان را باید الگو قرار دهیم و در ترویج فرهنگ حسینی کوتاهی نکنیم چرا که به سرنوشت سایر ملل گرفتار می‌شویم.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: می‌توانیم از عاشورا درس‌ها و عبرت‌های زیادی از جمله مردانگی، شرافت، آزادگی، وفاداری، نماز و سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم و این عبرت‌های عاشورایی برای همه نسل‌های بعد از ما باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.