سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری میان تل‌آویو و ورشو بالا گرفت/ اسرائیل سفیر خود را از لهستان فراخواند

تصویب قانونی در لهستان که طبق آن بازیابی اموال تصرف شده توسط نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم توسط بازماندگان هولوکاست در این کشور را منع می‌کند، سبب بالا گرفتن تنش میان تل‌آویو و ورشو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، پس از تصویب قانونی در لهستان که بر اساس آن بازماندگان هولوکاست قادر نخواهند بود به طور غیرقانونی برخی املاک در این کشور را تصرف کنند، رژیم صهیونیستی از کاردار خود خواست تا ورشو پایتخت لهستان را ترک کند.

تصمیم اسرائیل مبنی بر فراخواندن سفیر خود از لهستان در پی تصویب این قانون در لهستان صورت می‌گیرد که بر اساس آن بازیابی اموال تصرف شده توسط نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم توسط بازماندگان هولوکاست در این کشور را منع می‌کند، اتخاذ شده است.

پیش از این آمریکا نیز علاوه رژیم صهیونیستی، از دولت لهستان درخواست کرده بود تا مانع تصویب این لایحه شود.

رژیم صهیونیستی مدعی است قانونی که پارلمان لهستان آن را به تصویب رسانده مانع از آن می‌شود که یهودیان املاکشان را پس بگیرند و به افرادی که از واقعه ادعایی هولوکاست نجات پیدا کرده‌اند، خسارت داده شود.

پارلمان لهستان سال گذشته هم قانونی را تصویب کرد که طبق آن هر کسی دولت این کشور را به همراهی با آلمان نازی معرفی و متهم کند، تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

این مصوبه پارلمان لهستان برای تبدیل شدن نهایی به قانون باید توسط «آندرج دودا» رئیس‌جمهور این کشور امضا شود.

تایمز آو اسرائیل پیش از این نوشت، تصویب قانونی در مجلس لهستان با موضوع املاک ادعایی یهودیان در زمان اشغال این کشور به دست نیرو‌های آلمان نازی، واکنش تند و مداخله‌جویانه رژیم صهیونیستی و آمریکا را در پی داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: لهستان ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
چون قضیه اش از بیخ دروغه لهستان نمیخواد املاک رو بیخودی به یهودیای مدعی بده و این دلیلی میشه بر اینکه هولوکاست افسانه ای بیش نیست.
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
چه زور گو هست این اسراییل