سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش مدیر شبکه بی‌بی‌سی به اخراج خبرنگارش از روسیه

مدیر شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شد اخراج خبرنگارش از روسیه حمله مستقیم به آزادی رسانه‌هاست که بدون قید و شرط آن را محکوم می‌کنیم.  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مدیر دفتر خبرگزاری بی بی سی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم روسیه مبنی بر اخراج و  تمدید نکردن ویزای کار خبرنگار خود در مسکو را محکوم می‌کند.

تیم دیوی، مدیر شبکه خبر پراکنی بی بی سی مدعی شد: اخراج «سارا رینسفورد» حمله مستقیم به آزادی رسانه‌هاست که ما بدون قید و شرط آن را محکوم می‌کنیم. از مقامات روسیه می‌خواهیم در تصمیم خود تجدید نظر کنند. در این بین، ما به طور مستقل و بی‌طرف به گزارش وقایع منطقه ادامه خواهیم داد. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: وزارت خارجه روسیه درباره اینکه چرا روزنامه نگار این کشور در مسکو از تمدید روادید محروم شده ، توضیحات جامعی به بی بی سی داده است. 

زاخاروا گفت: رسانه‌های جمعی غربی نظرات خود را درباره گزارش‌هایی مبنی بر صدور نشدن روادید به روزنامه نگار انگلیسی که در مسکو کار می‌کند، می‌پرسند.در حالی که همین رسانه‌های غربی علاقه‌ای به صحبت درباره روزنامه نگاران روسی که روادید انگلیس یا آمریکای آنان تمدید نمی‌شود، نشان نمی‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که مسکو بار‌ها در خصوص پاسخ احتمالی به سوء استفاده از روادید لندن علیه یک خبرنگار روسی در بریتانیا هشدار داده بود، اما بی بی سی به آن توجه نکرد.

او تصریح کرد: ما با ارسال بیانیه‌های متعددی از طرف انگلیسی خواستیم تا از تعقیب روزنامه نگاران روسی جلوگیری کند.  

روز گذشته، روسیه در واکنش به اقدام انگلیس علیه روزنامه‌نگاران روس، به یک روزنامه‌نگار انگلیسی مهلت داد که تا پایان ماه جاری مسکو را به مقصد لندن ترک کند.

بنا بر اعلام تلویزیون دولتی روسیه «سارا رینسفورد به کشور خود باز می‌گردد، کارشناسان ما متوجه شدند که روادید او برای ماه دیگر میلادی تمدید نخواهد شد، زیرا انگلیس تمام خط قرمز‌های رسانه‌ای روسیه را زیر پا گذاشته است. اخراج این روزنامه‌نگار اقدام متقابل و شایسته ماست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.