سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه رستاق:

مجالس عزاداری‌ امام حسین (ع) مایه‌ی برکت است

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری گفت: مجالس عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) مایه ی برکت و رحمت است و در شرایط کنونی همه باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق گفت: مجالس عزاداری ابا عبد الله الحسین علیه السلام موجب برکت و رحمت است لکن همه باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کسی دچار مشکل نشود.

او افزود: مطالبه و خواهش ما از هیئت‌های عزاداری رستاق این است به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گویند و رزمایشات همدلی و مواسات با محوریت مساجد را در ایام محرم گسترش دهند.

امام جمعه رستاق با قرائت آیه ۲۶ سوره مبارکه اعراف بیان کرد: انسان دو نوع لباس دارد که یکی ظاهری و دیگری باطنی است و لباس مادی و ظاهری او عیب‌های بدنش را می‌پوشاند و موجب زینت و جمال است اما آنچه مهم‌تر است لباسی که انسان باید بر قامت باطن خود کند و معنوی است و آن لباس تقوا است که آدمی را از گناهان باز می‌دارد و رذایل اخلاقی او را می‌پوشاند.

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری ادامه داد: اگر انسان متقی شد محبوب خداوند می‌گردد " ان الله یحب المتقین"؛ و انسانی که خدا او را دوست بدارد در دنیا و آخرت مورد لطف پروردگار است. مزد دنیایی او این است که خداوند همراه اوست و او را تنها نمی‌گذارد " ان الله مع المتقین "؛ و در آخرت هم انسان متقی به مقام قرب الهی می‌رسد که همان مقام "عند ملیک مقتدر" است.

خطیب جمعه رستاق با شرح و تبیین سخنی از امام حسین علیه السلام گفت: دین داری و تدین آنجا مشخص میشود که گرفتاری‌ها و بلا‌ها به سراغ انسان می‌آید و دین دار و دنیا طلب در این مواقع مشخص می‌گردند.

امام جمعه رستاق در پایان با ذکر مصیبت شهادت علی اصغر علیه السلام، حدیثی از امام صادق علیه السلام بیان کرد که آن حضرت می‌فرمایند: "هرکس آب بنوشد و یادی از لب تشنه ابی عبدالله علیه السلام نماید و قاتلان او را لعن کند خداوند صد هزار حسنه به او داده و صد هزار گناه از او آمرزیده و صد هزار درجه به او عطا کرده و ثواب آزاد کردن صد هزار بنده به او عطا میکند و در روز قیامت او را در حالی محشور می‌نماید که قلب و دلش شاد و آرام است. "

انتهای پیام/ غ

 

برچسب ها: نماز جمعه ، ماه محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.