امام جمعه رستاق:

رواج گناه در جامعه باعث بیماری و گرفتاری می شود

حجت الاسلام دلاوری گفت: ازدیاد گناه در هر جامعه، آن جامعه را گرفتار بیماری ها، قحطی ها و بلاهای جدید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق به روز عرفه که به نام روز دعا و نیایش نام گرفته است اشاره کرد و گفت: به فرموده امام باقر(ع) هرگاه گناه و معصیت در جامعه رواج پیدا کند، جامعه گرفتار بیماری‌ها و قحطی‌ها و بلا‌های جدیدی می‌شود که در گذشته این گرفتاری نبوده است.

او ادامه داد: ما باید از فرصت روز عرفه استفاده کنیم و دست نیاز به سوی خداوند دراز نموده و به واسطه دعا، بلا و گرفتاری‌ها را از خود و جامعه دور سازیم.

او افزود: دعا و نیایش از زبان امام سجاد(ع) دو اثر دفعی و رفعی دارد و بلای نازل شده و  بلای نازل نشده را دفع و رفع می کند.

امام جمعه رستاق درباره روز عید قربان اظهار داشت: این روز مهم، یکی از چهار عید مهم سال است که نماز و قربانی کردن از اعمال مستحب این روز است و نیکو است که افرادی که وسع مالی دارند از سنت قربانی کردن غفلت نکنند و به این بهانه کمکی به مستمندان جامعه داشته باشند.

دلاوری در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: شورای نگهبان نهاد راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره این نهاد بسیار مهم و قابل توجه است و چنان که ایشان فرمودند ممکن است رای و نظر شورای نگهبان با نظر من موافق نباشد، ولی به هر حال افراد متدین و متشرع در این شورا فعالیت دارند و ما باید تابع رای و نظر آن‌ها باشیم.

او گفت: این سخن رهبر بزرگوار انقلاب می‌رساند که عملکرد شورای نگهبان می‌تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد، اما وقتی تصمیمی گرفته شد همگان حتی مخالفان آن رای و نظر هم باید به قانون پای بند باشند.

او به مناسبت پیش رو بودن سالروز شهادت امام باقر العلوم (ع) بیان کرد: امام پنجم شیعیان پرچم دار اتحاد امت اسلامی هستند.

حجه الاسلام دلاوری ادامه داد: در دوران امامت امام باقر(ع)، آن حضرت با بیان احادیث حج از رسول خدا (ص)، یک اتحاد بین امت اسلامی ایجاد کرد و امروز می‌بینیم در اکثر مسائل اصلی حج هیچ اختلافی بین شیعه و سنی به برکت بیان آن روایت از سوی امام پنجم که مورد تایید و پذیرش علمای اهل سنت است دیده نمی‌شود.

امام جمعه رستاق در پایان به آغاز هفته بهزیستی نیز اشاره و از خدمات موسسات وابسته به سازمان بهزیستی در منطقه رستاق، به ویژه در موضوع رزمایشات همدلی و مواسات در ایام کرونایی تشکر و قدردانی کرد و خطبه خود را با ذکر مصائب امام باقر (ع) به پایان برد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
گناه چیست؟ گناه گران‌فروشی مغازه‌ها است گناه نابود کردن چند تن میوه و راضی نشدن به اینکه به قیمت ارزان بهدمردم بفروشند است گناه دروغ گفتن به اسم دروغ مصلحتی است گناه ایجاد فتنه و زیرآب زنی در بیشتر اداره های یزد است گناه خود را خوب جلوه دادن اما در واقع ریاکار بودن است فلسفه گناه چیست ؟ گناهکاران واقعی چه افرادی هستند گناه بی مسئولیتی مسئولان است گناه ورود افراد غیربومی به یزد و اشباع مشاغل به وسیله آن ها و بیکاری جوانان یزدی است گناه چیست؟