سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزایری:

کرونا با همراهی شهروندان کنترل و مدیریت می‌شود‌

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ویروس کرونا در کشور کنترل و مدیریت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۱۸ ماه از همه گیری ویروس کرونا در کشور، به منظور مهار این ویروس از سوی کارشناسان مربوطه در همه سطوح از طریق فضای مجازی و کمیته‌اطلاع رسانی که در راس آن روابط عمومی دانشگاه بود، آموزش‌های لازم به مردم داده شده است.

او افزود: همچنین اصحاب رسانه، صدا و سیما، سامانه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر خبرگزاری‌ها نیز در امر آموزش صحیح مقابله با کرونا همراه کادر بهداشت و درمان بودند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: در چهار موج قبلی این بیماری، همراهی، همدلی و مسئولیت اجتماعی مردم کمک کننده کادر بهداشت و درمان در مدیریت و کنترل کرونا بود.

او ادامه داد: باتوجه به تداوم بیماری کووید_۱۹، مردم دچار خستگی شدند و عادی انگاری و سهل انگاری آنان نسبت به کرونا، موجب بروز آمار بالای ابتلا به این بیماری در استان شده است.

جزایری تصریح کرد: برای کنترل و مدیریت این بیماری، باید میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۸۵ درصد برسد، اما این میزان در کشور به ۴۰ درصد و در چهارمحال و بختیاری به ۵۰ درصد رسیده است و مردم باید برای رسیدن به شاخصه اصلی و مهار کرونا، این شیوه نامه‌ها را جدی بگیرند.

او افزود: اگر مردم تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کووید‌_۱۹ را جدی بگیرند، هرچه زودتر می‌توانیم طول و ارتفاع موج پنجم همه‌گیری کرونا را در استان کنترل کنیم.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.