شهر بروجن دومین شهر بزرگ استان چهارمحال و بختیاری با ۵۷ هزار نفر جمعیت است، اما این شهر فقط یک مرکز واکسیناسیون دارد که باعث ازدحام مردم در این مرکز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حدود دو سالی می‌شود که کرونا در جهان جا خوش کرده و گویا با اهمال کاری ما قصد رفتن هم ندارد.

کشور در موج پنجم کرونا به سر می‌برد، کرونای هزار چهره که اکنون نقاب کرونا دلتا بر چهره خود زده است در میان مردم جولان می‌دهد، کرونای دلتایی که سرعت ابتلای آن زیاد است.

مسئولان راه حل مقابله با این ویروس را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون می‌دانند، شهر بروجن هم همانند دیگر شهر‌ها واکسیناسیون مردم را آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید


شهری با جمعیت بالای ۵۷ هزار نفر تنها یک مرکز جهت واکسیناسیون دارد که این خود موجب ازدحام مردم شده است، مردمی که به دنبال واکسینه شدن هستند حالا کرونا در این مرکز شلوغ در کمین آن‌ها است، بی‌نظمی در نوبت دهی و عدم تدبیر درست در خصوص اختصاص مرکز دیگر واکسیناسیون در این شهر صدای مردم بروجن را در آورده است.

یکی بیماری دیابت دارد و دیگری همسرش عمل قلب باز داشته و دیگر بیماران زمینه‌ای و یا مسن سالانی که ساعت‌ها منتظر شنیدن نامشان از طرف آقای مسئول هستند تا بتوانند واکسن کرونا را تزریق کنند، اما پس از گذشت ساعت‌ها هنوز هم اتفاقی نیفتاده است.

ازدحام به دلیل کمبود واکسن

محمدحسن کرمی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در خصوص ازدحام در مرکز واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: ازدحام در این مرکز، به دلیل متقاضی زیاد برای واکسن و کمبود واکسن ازدحام شکل گرفته بود.

او بیان داشت: اگر واکسن بیشتری به بروجن داده شود، آمادگی فعال نمودن چهار پایگاه را داریم و می‌توانیم ظرفیت واکسیناسیون را به چهار برابر افزایش دهیم، امروز در مجموع ششصد دز واکسن برای تزریق در اختیار داریم

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیست هزار نفر در شهرستان بروجن واکسن دریافت کردند، امید است واکسن هرچه سریعتر تامین شود و واکسن بیشتری در اختیار مردم گذاشت تا این ازدحام‌ها به وجود نیاید.

سوال اینجاست که اگر واکسن کمی در اختیار این شهر قرار می‌گیرد، پس چرا هیچ تدبیری برای افراد حاضر در این مرکز صورت نگرفته بود و هیچ اطلاع‌رسانی در این خصوص وجود نداشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار