سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا راحت‌تر از فلج اطفال ریشه‌کن خواهد شد

دانشمندان مدعی شده اند که ریشه کن کردن کووید احتمالاً امکان پذیر است و حذف آن بسیار راحت‌تر از فلج اطفال است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان معتقد اند با توجه به این که مردم به شدت منتظر پایان همه گیری هستند بنابراین این ویروس را می توان حتی راحت‌تر از فلج اطفال  ریشه کن کرد.

محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزلند معتقدند، اقدامات بهداشت عمومی مانند ماسک صورت و فاصله گذاری اجتماعی و انگیزه جهانی که در نوع خود نظیر ندارد و می‌تواند این امکان را ایجاد کند.

در عین حال محققان یادآور می‌شوند، حذف ویروس کرونا بسیارسخت‌تر از رهایی از آبله است. عواملی از جمله تردید واکسن و جهش‌هایی که می‌تواند ویروس را بیشتر عفونی یا مقاوم در برابر واکسن کند از جمله موانعی است که پایان دادن به اپیدمی را دشوار می‌کند.

داده‌ها نشان می‌دهد، ۳۰ درصد از مردم جهان در حال حاضر یک دز واکسن دریافت کرده‌اند و ۱۵.۵ درصد نیز کاملاً واکسینه شده‌اند، اما به طورکلی وضعیت واکسیناسیون در کشور‌های توسعه نیافته و در حال توسعه ایده‌آل نیست.

همچنین برخی متخصصان برجسته بر این باورند که بیماری کووید ۱۹ در نهایت به یک بیماری شبیه سرماخوردگی تبدیل می‌شود. 

دانشمندان و محققان تأکید می‌کنند، اقدامات بهداشت عمومی از جمله کنترل مرزها، فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها، تهویه، ماسک زدن  از جمله اقدامات بهداشتی برای جلوگیری  از گسترش ویروس و تمام شدن پاندمی آن خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.