سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمین مجرمان سایبری با طراحی برنامه‌های مجازی عزاداری محرم

سرهنگ رجبی گفت: در هنگام دانلود برنامه‌های پخش زنده مراسم‌های مذهبی، فایل صوتی نوحه، کلیپ‌های مذهبی، نرم‌افزار‌های ادعیه و نظیر این موارد با دقت و حساسیت لازم اقدام کنند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با فرارسیدن ماه محرم و شرایط خاص کشور که به خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، امکان شرکت عموم مردم در هیئت‌ها و تکیه‌های عزاداری که نیازمند رعایت الزامات خاص است وجود ندارد، استفاده از اینترنت و برنامه‌ها برای مشارکت در سوگواری با استقبال بیشتری مواجه شده است.

وی افزود: به همین دلیل احتمال سوءاستفاده مجرمان سایبری از همین فضا، بیشتر شده است لذا هموطنان توجه داشته باشند در هنگام دانلود برنامه‌های پخش زنده مراسم‌ها، فایل صوتی نوحه، کلیپ‌های مذهبی، نرم‌افزار‌های ادعیه و نظیر این موارد با دقت و حساسیت لازم اقدام کرده و استفاده از سایت‌های معتبر، دسترسی مورد نیاز برنامه‌ها را حتما بررسی کنند.

سرهنگ رجبی تاکید کرد: احتمال کلاهبرداری و کمین سودجویان در این راه بسیار زیاد است و افراد در صدد ایجاد موقعیت به هر بهانه ای هستند تا از هموطنان کلاهبرداری کنند، لذا با طراحی سایت ها و برنامه های جعلی سعی در انجام مقاصد شوم خود را دارند.


بیشتر بخوانید

کلاهبرداری‌های رایج در حوزه ارز‌های دیجیتال کدامند؟


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.