سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تکایا و هیئت‌ها تا چه ساعتی می‌توانند فعالیت کنند؟

رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره مدت زمان فعالیت هیئت‌ها و تکایا برای برگزاری مراسم‌ها در ایام محرم توضیحاتی داد.

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نیروی انتظامی با تاسی از راه امام حسین (ع) و مکتب عاشورا برای امنیت مردم عزیز و فهیم کشورمان جان خود را تقدیم می‌کند و در همین راه به تازگی شاهد بودیم که در تهران دو نفر از همکاران من «شهید طاهری» و «شهید مختوم نژاد» در راه دفاع از حریم امن و امنیت جان گران مایه خود را تقدیم انقلاب و مردم کردند.

وی افزود: قبل از آغاز ماه محرم، جلسات متعددی با هیئت امنای مساجد سراسر کشور برگزار و توصیه‌های انتظامی و بهداشتی را به این عزیزان ارائه کردیم.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی بر پایه دو اصل در مراسم‌های مذهبی ایام ماه محرم در کنار هیئت‌ها و مساجد و تکایا حضور دارد، برقراری نظم و امنیت همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو مولفه مهم ما برای برگزاری این مراسم‌ها است.

وی افزود: تعدادی از افراد که از خود معتمدین محله‌ها و شهر‌ها و روستا هستند به عنوان همیاران محرم در دسته‌های عزاداری و مراسم‌ها حضور دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در تمام مراسم‌ها انجام شود، نباید دوگانگی در این زمینه شکل بگیرد، دوگانگی از این جهت که به دلیل شرایط کرونایی مراسم‌ها برگزار نشود و یا اینکه به دلیل برگزاری مراسم‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود؛ لذا باید این دو مقوله در جلسات و مراسم‌های عزاداری مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مراسم‌های ایام محرم باید در محیط باز و با فاصله اجتماعی برگزار شود و متولیان برگزاری این مراسم‌ها با نیروی انتظامی و کلانتری‌های محله‌های خود همکاری‌های لازم را داشته باشند تا مشکلی در این باره پیش نیاید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره محدودیت زمانی برگزاری مراسم‌ها در هیئت‌ها گفت: اصراری بر این موضوع که حتما مراسم‌ها تا ساعت ۱۰ شب باید تمام شود نداریم، لذا مساجد و هیئت‌ها و تکایا باید مراسم‌های خود را به گونه‌ای برگزار کنند که برای هیچ فردی مزاحمت ایجاد نشود.

وی افزود: در این باره مسئولان برپایی مراسم‌ها خودشان نسبت به رعایت موارد تاکید دارند و مراعات حال شهروندان را می‌کنند، اینکه بگوییم مراسم‌ها تا ساعت ۲۲ و یا نهایتا ۲۳ تمام شود، موضوع درستی نیست و متولیان برگزاری مراسم‌ها نسبت به این موضوع درک درستی دارند.


بیشتر بخوانید

رشادت های نیروی انتظامی باید در رسانه ها بازتاب داده شود


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
عزاداری به قیمت مردم آزاری مفت نمیارزه حق الناسه من که راضی نیستم بچه کوچک دارم تو خونه می‌ترسه مسجد سر کوچه مداحش از ساعت یازده شب جوری عربده می‌کشه که....صدای بلنگوهاشپنم قشنگ تو خونه ماست خدا ازشون نگذره
امین
۱۲:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
داخل کوچه ما داربست زدند و جلوی درب پارکینگ و پشت پنجره مردم هر شب فرش پهن میکنند.
در فاصله 15 متر جا ، 8 تا باند بلند گوی پر قدرت ، توی کوچه نصب کردند بدون رضایت همسایه ها.
چنان بر طبل می کوبند که تمام شیشه های پنجره لق شده.
آخر مراسم هم هرکدوم 3 تا غذا زیر بغل زدند و میرند خونه هاشون ولی مردم رو کنار دیوار توی یه صف نگه میدارند که با تحقیر بهشون یدونه غذا بدن
از جعبه فیوز های برق منازل که توکوچه نصب شده غیر قانونی برق می گیرند که گاها اتصالی میکنه و برق مردم قطع میشه
خلاصه نمیدونم اگر باعث نارضایتی و سلب آسایش مردم باشی این عزاداری درسته؟ وخداوند قبول میکه؟
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
تکایا و ... که نون دونی اخوند و مداحها میباشد ازادند هرجوری بیان هر وقت برن اینجا کشور تک حزبی تک بعدی و تک .... است قانون و قانون اساسی و .... همه در یک نفر متمرکز است
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
تورو به‌خدا رعایت کنید بخدا حق الناسه .... مردم دارن پرپر میشن عزیز از دست میدن هیچکس که رحم‌نمیکنه حداقل خودمون به هم رحم کنیم خسته شدن همه خستن کسی به داد دیگری نمیرسه بخدا که حق الناسه چقدر باید هوار زد چقدر .....
ذره ای از وطن
۲۲:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
۱) واقعا همه متولیان هیاتها درک درستی دارند که کی مراسمشان را تمام کنند؟!
۲) اتفاقا متاسفانه بر عملکرد هیاتها هیچ نظارتی نیست! من بعضی مواقع فکر میکنم مدیریت «بعضی» هیاتها توسط انگلیسیها داره هدایت میشه چون عملا دارند بخوبی نقش دین گریزی ایفا میکنند! آخه صدای طبل و بلندگو بلند تا نیمه شب، روشن ماندن لامپهای گازی پرمصرف تا ظهر فردای مراسم، بیدار ماندن عوامل هیات تا صبح و بلندبلند صحبت کردن در خیابان و مزاحم خواب همسایه ها شدن و ... چیزی غیر از مردم آزاریست؟! آیا اینطوری میخواهند امام حسین (ع) را بین مردم محبوب کنند؟! این جز ترفند انگلیسیها چه میتواند باشد؟ در غیر اینصورت تا چقدر حماقت؟! تا چه میزان عدم نظارت بر عملکرد هیاتها؟!
حرف آخر: «چرا ارزش و جایگاه بالای هیاتها را در ایام محرم با این بی نظارتیها بر عملکرد متولیانشان ضایع میکنید؟ آیا نباید همگی در چارچوب یک پروتکل و ضابطه و قانون عمل کنند تا سبب جذب شوند و نه دفع؟!»
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
جلوی عزاداری مردمم دارن میگیرن.این چه وضعشه آخه .
ايراني
۲۱:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
بهتر بود تيتر ميزديد" رييس پليس فرمودند: هركي هركاري دلش خواست بكنه ما هم دخالت نميكنيم"
محل ما ١١ شب شروع ميكنن و الاماشاالله
محمد ت
۲۰:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
آقای رئیس پلیس کجایی در تبریز محله خطیب تازه ساعت 11 شروع می کنند شما می فرمایی تا 10 تموم بشه
بیوک
۲۲:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
شما کاری به عزاداری نداری دخالت هم نکن. مابچه هیأتی ها دوست داریم تاساعت 1بامداد هیأت گردانی وعزاداری داشته باشیم.تو ازکرونا می ترسی اگر سر شب هیأت بود بازهم تشریف نیار چون کرونا می گیری.تو وامثال تو نمیخاد برای ما دلسوزی کنن.ما عهد بستیم اگر خارج از هیأت هم کرونا گرفتیم مزاحم کادر درمانی نشویم و متعهد شدیم هیچ کس حق ندارد مارا به بیمارستان برای مداوا ببرد.شما بگو چطوری ثابت کنم تا شماها ودوستان خارجی خود بفهمید؟
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
آقای عزادار چگونه عزادار امام حسین هستی؟ که ندونسته و نشناخته داری برچسب می زنی که من دوستان خارجی دارم؟ در ضمن برای تو دلسوزی نمی کنم برای خود و امثال خودم فکر می کنم که شماها باعث انتقال کرونا شوید و در ثانی در کجای کتاب ها و قران و احادیث و روایات گفته شده شماها با تعصب های توخالی شبانه عزاداری کنید انهم در خیابانها با ان صدای طبل ها و بلندگوها. رابعا انهایی که مث شما فکر می کنند عزاداری می کنند مانند انهایی هستند که شبانه خیمه حضرت حسین(ع) را خالی کردند و فرار کردند.
ذره
۱۴:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
مطمئن باشید این بیوک اصلا هیاتی نیست با این کامنتهاش میخواد هیاتیها رو ضایع کنه، گول نخورید. اینها همان انگلیسیها هستند.
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
چون پای مذهب وسطه مشکلی نبست ولی اگه موضوع شادی مردم بوداسمش میشد مزاحمت برای مردم
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دیگه شما اصلا از اول سال تا حالا خوشحالی نکردید حرف بی خود هر زمان که عروسی مهمانی دعوتتان کردن رفتید گوش ملت کر کردید
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
جالبه با همین فرمون دارید ایران رو نابود میکنید بعد شعار نه شرقی نه غربی هم از اصول اولیه تونه ... از تهران تا تلاویو پرانتز بااااااااز
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
والله اینجا تانصف شب بلندگوها فریاد نی زنه!؟!
راد
۱۹:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره تو این وضعیت خطرناک کرونا چطور مجوز دادن که هئیت برگزار بشه!!!
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
هر وقت جلوی تور های ترکیه و مترو ها و مسافرت ها و بازار های شلوغ گرفته شد اون موقع بیاید به هیئت های عذاداری انتقاد کنید
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز یه عده هستن نونشون از همین هیئت ها و محرم و صفره....زیاد ازشون انتقاد نکنید ناراحت میشن
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
عروسی و شماره گزاری خودرو برگزار نمیشه فقط هئیت هست که خطر کرونا زیاد می کتند
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
به نظرم تیترو عوض کنید: تا چه ساعتی میتونن بکشن مردمو
این واقعی تره
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
تا زمانی که مداح پول خوبی بگیرو بره
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
طرفای ما تازه ده و نیم شب با طبل و بلنوگو شروع می کنن و وقتی که ساعت یک نصف شب تموم میشه هنوز صدای دسته های دیگه میاد.