سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پویش مردمی هر خانه، یک حسینیه، یک پرچم در لامرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد از اجرای پویش مردمی هر خانه، یک حسینیه، یک پرچم در لامرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حبیب باقری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد گفت: به خاطر شرایط خاص شیوع کرونا و امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در بعضی از حسینیه‌ها و تکایا میسر نیست، بر همین اساس و با استفاده از مراسم های دیرین مردم و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام محرم امسال همه خانه‌های شهرستان لامرد فرهنگ عاشورا را انتشار می دهند.

او با اشاره به پویش مردمی هر حانه ، یک حسینیه، یک پرچم است و از سوی هیئت‌های مذهبی محلات، و فعالان حوزه‌های مذهبی و فرهنگی و کانون‌های فرهنگی مساجد و گروه‌های بسیج مردمی برگزار می شود بیان کرد: پویش هر خانواده با حضور خود اعضا مراسم خلاقانه‌ای را در پاسداشت قیام عاشورا برگزار می کنند.

باقری با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اصناف و دستگاه‌های اجرایی در سراسر شهرستان موظف به سیاه پوش کردن محیط شهر و روستا برای محرم شده‌اند، تصریح کرد: در این پویش از مردم خواسته‌ شده که سر در ساختمان‌ها، منازل و مجتمع‌های مسکونی خود را با پرچم‌ها و نشانه‌های عاشورایی تزئین کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا در لامرد، مراسم عزاداری و سنتی لغو و فقط مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی در مساجد و حسینیه‌ها با یک‌چهارم گنجایش و با رعایت فاصله اجتماعی و سقف زمانی دو ساعت برگزار می شود.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.