سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمازون و Cloudtail به همکاری خود پایان می‌دهند

دیوان عالی کشور هند اعلام کرد که شرکت‌های آمازون و Flipkart باید در مورد شیوه‌های تجاری و تبلیغات ضد انحصاری خود تحقیق کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از financialexpress، شرکت Cloudtail India، از ماه می ۲۰۲۲ فعالیت خود را متوقف می‌کند. این تصمیم به دنبال آن است که شرکت‌های آمازون و NR Narayana Murthy Catamaran Ventures قصد دارند همکاری خود را پس از ۷ سال توافق موفقیت آمیز قطع کنند. بیانیه مشترک این دو شرکت چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی کشور هند اعلام کرد که شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک آمازون و Flipkart باید داوطلبانه در زمینه تحقیقات ضد انحصاری در مورد شیوه‌های تجاری خود تحقیق کنند.

خدمات تجاری Prione

آمازون و Catamaran به طور مشترک خدمات تجاری Prione را اداره می‌کنند. Cloudtail India زیرمجموعه‌ای متعلق به خدمات تجاری Prione است. خدمات تجاری Prione، سرمایه گذاری مشترک بین آمازون و Catamaran، در هفت سال گذشته با موفقیت اجرا شده است و در ۱۹ می ۲۰۲۲ درباره آن تجدید نظر می‌شود. دو شریک تجاری اعلام کردند که به طور متقابل تصمیم گرفته اند که همکاری خود را ادامه ندهند.

شرکت‌ آمازون و Flipkart که تحت مالکیت Walmart است به دلیل ادعا‌های مکرر تجار محلی مبنی بر نقض هنجار‌های FDI، تحت نظارت شدید مقامات هند قرار گرفته اند. سازمان‌هایی مانند کنفدراسیون معامله گران هند (CAIT) و دهلی Vyapar Mahasangh (DVM) به دنبال تحقیق درباره شیوه‌های تجاری ضد رقابتی خود هستند.

در حالی که دولت در حال کار بر روی سیاست تجارت الکترونیک است، وزارت امور مصرف کنندگان نیز به طور جداگانه پیش نویس قوانین تجارت الکترونیکی جدیدی را منتشر کرده است که به دنبال تشدید محدودیت‌ها برای مشاغل آنلاین است. در سال ۲۰۱۹، هنجار‌های بازنگری شده FDI دولت در تجارت الکترونیک به اجرا درآمد که شرکت‌های آنلاین دارای سرمایه گذاری خارجی مانند Flipkart و Amazon را از فروش محصولات شرکت‌هایی که دارای سهام هستند یا موجودی آن‌ها را کنترل می‌کنند، منع کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.